מחבל פלסטיני נהרג מאש צה"ל בצפון רצועת עזה

זמן קצר אחרי סיום השיחות בשארם, שוב התרחשה תקרית על גדר המערכת. חוליית מחבלים ירתה טיל לעבר סיור של חיילים. צה"ל השיב בירי פגז ופגע בחולייה. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל

פלסטינים חמושים חברי החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין משתתפים בהלוויה של איבראהים אבו אלבה, בצפון רצועת עזה,
פלסטינים חמושים חברי החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין משתתפים בהלוויה של איבראהים אבו אלבה, בצפון רצועת עזה, | צילום: רויטרס

(21 שניות)

שוב תקרית ירי ברצועת עזה: מקורות פלסטיניים מדווחים הערב (שלישי) כי מחבל אחד נהרג וכמה נפצעו מפגז שירו לעברם חיילי צה"ל בצפון הרצועה. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל בתקרית.

האירוע התרחש לפני השעה 18:00.חוליית מחבלים, שככל הנראה השתייכה לאחד הארגונים הקטנים המזוהים עם הג'יהאד העולמי, ירתה טיל נגד טנקים לעבר סיור של צה"ל שנע על גדר המערכת. צה"ל השיב בירי ארטילרי והצליח לפגוע במחבלים.

בצה"ל מציינים הערב כי מדובר בתקרית השלישית בימים האחרונים, שבה מנסים מחבלים אל הגדר במטרה לפגוע בחיילים. קצין בכיר בצה"ל אמר לחדשות נענע 10: "אין ספק שכאשר ברקע השיחות המדיניות, קבוצות של מחבלים ינסו לבצע פיגועים הן בדרום והן ביהודה ושומרון. בפיקוד הדרום הנחו את מפקדי החטיבות שלא לקחת סיכונים מיותרים ולתדרך את החיילים לשמור על ערנות גבוהה במיוחד".

מוקדם יותר היום פרסם מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הצהרה חריגה שבה הוא קרה להמשיך בפיגועים "עד הניצחון", כלשונו. "בכוח האמונה, הנשק, הטילים, המנהרות והשהידים - שאותו העניק לנו אללה - נשיג ניצחון על אדמת פלסטין ונשמיד את הכיבוש לנצח", כתב ג'עברי באתר האינטרנט של גדודי עז א-דין אל-קסאם. בנוסף, הוא מתח ביקורת על המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית וכתב כי "ישראל לא מבינה דבר פרט לכוח החרבות והירי".

בתוך כך הודיע היום צה"ל כי שלושת הפלסטינים שנהרגו מירי פגז טנק ביום שלישי - לא עסקו בטרור. מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אייל אייזנברג, אמר כי תחקיר של צה"ל קבע שהשלושה נראו כשהן מרימים חפץ שנראה כמו מטול רקטות בשטח חקלאי, ובתגובה נפתחה עליהם אש.