השיחות בשארם התארכו: נתניהו ואבו מאזן נועדו לפגישה נוספת

ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית התכנסו לפגישה לא מתוכננת, לאחר שלא סיימו לדון בכל הנושאים. מיטשל הבהיר כי האמריקנים סבורים ש"יש הגיון בהארכת ההקפאה". מחר: נתניהו ואבו מאזן ייפגשו בירושלים

(4:17 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נשארו בשארם א-שייח' לפגישה נוספת שלא תוכננה מראש, יחד עם שרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפגישה נערכת משום ששני המנהיגים לא הספיקו לדון בכל הסוגיות שתכננו לדבר עליהן לפני פגישתם בירושלים שתתקיים מחר.

מוקדם יותר נועדו נתניהו, אבו מאזן וקלינטון לפגישה ארוכה יותר של למעלה משעה וחצי. כשהשלושה התכנסו לארוחת צהריים משותפת עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, כינס השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, מסיבת עיתונאים שבה התייחס לשיחות.

מיטשל נשאל שוב ושוב על המשבר שעלול להיווצר עם סיום תקופת ההקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון לאחר 26 בספטמבר, אך נראה כי ארה"ב אין פיתרון לסוגיה. המתווך האמריקני אמר כי על הצדדים להגעי לפיתרון מוסכם, וייתכן שהפגישה בין נתניהו לאבו מאזן עוסקת בנושא זה.

עם זאת, מיטשל חזר על עמדתו של הנשיא ברק אובמה מסוף השבוע, שלפיה וושינגטון תומכת בהקפאה. "אנחנו חושבים שיש הגיון בהארכת ההקפאה, במיוחד לאור העובדה שהשיחות הקונסטרוקטיביות נמשכות", הוא הסביר.

מיטשל אף סיפר כי נתניהו ואבו מאזן עסקו במהלך פגישתם הראשונה גם בסוגיות הליבה. הוא קרא לצדדים לנהוג באחריות, לאחר שבסביבת נתניהו זעמו על ההתבטאויות הפלסטיניות שלפיהן "יפוצצו" את השיחות אם ישראל לא תמשיך את הקפאת הבנייה.