תל אביב: גנב רכב נורה למוות במהלך פעילות משטרתית

שוטרי סיור שהבחינו בארבעה חשודים בגניבת רכבים בצפון העיר ניסו לעצור אותם • לטענת המשטרה, במהלך המעצר נפלט כדור - ואחד החשודים נהרג

ניידת משטרה
ניידת משטרה | צילום: בוצ'צ'ו

(2:18 דקות)

גנב רכב נהרג הבוקר (ראשון) במהלך פעילות משטרתית בצפון תל אביב. הארוע החל כאשר שוטרי סיור הבחינו בארבעה חשודים תושבי מזרח ירושלים גונבים רכבים ברחוב צ'מרינסקי בעיר, ואז ניסו לעצור אותם.

השוטר רצון בורה ושותפו למשמרת, השתלטו על החשודים עם נשקים שלופים. החשודים נאזקו ובורה השתלט על החשוד כשהאקדח הטעון עדיין בידו. בשלב הזה ניסה בורה לפרוק את כלי הנשק שלו אבל אז נפלט הכדור שגרם למותו של הגנב. בורה בדק את מצבו של הגנב והזמין מייד אמבלונס. צוות של מגן דוד אדום קבע את מותו של הגנב.

לטענת המשטרה, החשודים נאבקו בשוטרים  - ובמהלך הניסיון לעצור אותם נפלט כדור מאקדחו של בורה אשר פגע באחד החשודים. כמו כן, בזירה נמצא קליע נוסף המחזק את טענת השוטר לפיה מדובר בפליטת כדור. חשוד רביעי נמלט מזירת הארוע וכעת נערכות אחריו סריקות על מנת לאתרו.

לאחר התקרית נלקחו שני שוטרי הסיור לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים כדי לחקור את נסיבות הארוע. בית המשפט צפוי להאריך הערב את מעצרם של גנבי הרכב שנעצרו. טרם נתקבלה החלטה לעצור את השוטר בורה.

רק בחודש שעבר החל השוטר לשעבר שחר מזרחי בריצוי מעצרו, לאחר שהורשע בהריגה של אדם שניסה לפרוץ לרכב ונידון לשנתיים וחצי מאסר. עשרות שוטרים התאספו מחוץ לבית הכלא שבעמק בית שאן בכדי ללוות את מזרחי.

בית המשפט גזר על מזרחי 15 חודשי מאסר בפועל בגין הריגת מחמוד גנאים בפרדס חנה ביולי 2006. בחודש יולי קבע הרכב של שלושה שופטי העליון כי יש להחמיר את עונשו ותקופת המאסר הוכפלה ל-30 חודשים. החלטת בית המשפט העליון להכפיל את עונשו עוררה ביקורת רבה במשטרה.