אזהרה לראש המוסד: "העבר חומרים לוועדת טירקל"

הוועדה לבדיקת אירועי המשט לעזה שלחה מכתב אזהרה לראש המוסד שטרם העביר אליה חומרים הנוגעים לסגר הימי על רצועת עזה - על אף בקשות חוזרות ונשנות מצידה. "נאלץ לשקול בצעדים בשל כך". המוסד בתגובה: החומרים יועברו לוועדה הערב או לכל המאוחר מחר בבוקר

מאיר דגן
מאיר דגן ז"ל, ראש המוסד לשעבר | צילום: רויטרס

(1:22 דק')

ועדת טירקל שלחה הערב (שני) מכתב אזהרה לראש המוסד, מאיר דגן, על כך שטרם העביר אליה חומרים הנוגעים לסגר הימי על רצועת עזה, על אף בקשות חוזרות ונישנות מצידה. "הועדה תיאלץ לשקול את הצעדים שבדעתה לנקוט בשל כך", נכתב. ראש המוסד דגן אמור להופיע מחר בפני הועדה. גורמים בוועדה אמרו כי בין הצעדים שניתן לנקוט בהם - פנייה ליועץ המשפטי לממשלה ואף פנייה למשטרה.

על רקע קבלת המכתב הבהירו במוסד כי הוועדה תקבל את כל החומרים שביקשה עוד הערב או לכל המאוחר מחר בבוקר עד תחילת עדותו של דגן בפני הוועדה.

בשבוע שעבר פנתה הוועדה גם לעוזר הרמטכ"ל, אלוף משנה ארז וינר, בבקשה לקבל מצה"ל ומוועדת המומחים של האלוף במילואים גיורא איילנד - מידע נוסף.

מרכז הוועדה, עו"ד הושע גוטליב, הגיש את בקשתו לאחר שמיעת סבב העדויות הראשון בפני ועדת טירקל. בין היתר טענה הוועדה כי היא צריכה מידע נוסף בנוגע לחקירת אנשי ה-IHH וכן תחקירים וחקירות נוספים שנעשו על אירועי המשט.

בנוסף ביקשה הוועדה כל חומר אלקטרוני שברשות הצבא, מידע הנוגע לכלי השייט שהשתתפו במשט, חומרי הגלם ששימשו את ועדת איילנד וכן הבהרות לשאלות נוספות אשר לא נבדקו במסגרת חקירת המומחים. במסגרת הפנייה לצה"ל נתבקשו הבהרות בנוגע לפעילות החיילים.

בסבב העדויות השבוע יופיעו בפני הוועדה בדלתיים סגורות ראש המועצה לביטחון לאומי ד"ר עוזי ארד וכאמור ראש המוסד האלוף במיל מאיר דגן. מנכ"ל משרד החוץ, יוסי גל, יעיד בדלתיים פתוחות.

עד כה העידו בפני הוועדה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי. נוסף להם כבר העידו הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט וראש ועדת הבדיקה הצה"לית, גיורא איילנד.