"יש לנהל את המאבק בדרכים אחרות ולא על חשבון ציבור הנוסעים"

שר התחבורה ביקש משר האוצר להתערב בדחיפות במשבר עקב שביתת עובדי נמל התעופה בן גוריון. מאות חרדים ששבו לישראל מאומן התפרעו במקום לאחר שנודע להם שלא יפרקו את מזוודותיהם מהמטוס

נתב"ג
נתב"ג | צילום: רוני שיצר

מגעים בין ועד העובדים והנהלת רשות התעופה למשרד האוצר מתקיימים היום (שני) בעקבות השביתה שהוכרזה בנמל התעופה בן גוריון. הפעילות בנמל הושבתה לאחר שלא הושגה התקדמות במשא ומתן ולא נמצא פתרון שיבטיח את כספי הפנסיה של העובדים.

מטוסים מורשים לנחות בנמל התעופה, אולם לא ניתנים שירותי קרקע הכוללים פריקה, מיון, העמסה ובידוק. בהתאם להחלטה לא מתקיימות המראות מטוסים שתוכננו. חברת אל על הודיעה כי הטיסות לאילת מתבצעות כרגיל וביקשו מציבור הנוסעים להתעדכן לפני היציאה לנמל התעופה.

הנוסעים בנמל התעופה לא נשארו אדישים לעיצומים. מאות חרדים ששבו לישראל מאומן התפרעו בטרמינל בשל אי פריקת מזוודותיהם מהמטוס. למקום הוזעקו כוחות משטרה בנסיון להשתלט על המהומה.

בעקבות המשבר פנה שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ לשר האוצר, יובל שטייניץ, וקרא לו להתערב בדחיפות  ולמצוא פיתרון מידי שיבטיח את כספי הפנסיה של עובדי הנמל. השר ציין כי מציאת פיתרון מיידי לכספי הפנסיה של העובדים נדרשת בהתאם להתחייבות השלטונית אותה העניק בזמנו שר האוצר לשעבר, אברהם (בייגה) שוחט.

כץ קרא לעובדים לחזור מיידית לעבודה ולהימנע מפגיעה קשה בנוסעים המבקשים להמריא או לנחות בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף פנה השר לעובדים, האוצר ורשות שדות התעופה לגלות אחריות ולשוב מיידית לעבודה סדירה.

"יש לנהל את המאבק בדרכים אחרות ולא על חשבון פגיעה קשה בציבור הנוסעים לישראל וממנה. הנוסעים אינם חלק בסכסוך ולא צריכים להיות בני ערובה של העובדים במאבק להבטחת כספי הפנסיה", הוסיף כץ.