לקראת ראש השנה - צה"ל הטיל סגר על שטחי יהודה ושומרון

על פי החלטת שר הביטחון יוטל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון מיום רביעי ועד ליום שבת ב-23:59 בלילה. במקביל מתגברים כוחות הביטחון והמשטרה את הכוחות בירושלים ובשאר חלקי הארץ

חייל ישראלי עוצר מפגינים פלסטינים מלפתוח את השער ביום האישה הבינלאומי במחסום קלנדיה סמוך לרמאללה
חייל ישראלי עוצר מפגינים פלסטינים מלפתוח את השער ביום האישה הבינלאומי במחסום קלנדיה סמוך לרמאללה | צילום: רויטרס

בעקבות ראש השנה שיצוין מחר יוטל החל מהיום (שלישי) משעה 23:59 סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון. על פי  החלטת שר הביטחון, אהוד ברק, הסגר יוסר ביום שבת בשעה 23:59 וזאת בהתאם להערכת המצב.

במהלך הסגר יותר מעבר של אזרחים פלסטיניים רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים וכל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי. כמו כן תותר יציאה משטחי יהודה ושומרון של תושבים בעלי היתרים לביקורי משפחה בחג עיד אל-פיטר, המציין את סיומו של חודש הרמדאן. מצה"ל נמסר כי הוא יפעל להגן על תושבי ישראל תוך התחשבות במרקם החיים הפלסטיני.

במקביל ולרגל החג, מתגברים כוחות הביטחון והמשטרה את הכוחות המוצבים בירושלים ובשאר חלקי הארץ. רמת הכוננות הועלתה כבר מאז פיגוע הירי בדרום הר חברון לפני שבוע בו נרצחו ארבעה בני אדם. בידי כוחות הביטחון אין מידע קונקרטי על פיגועים לרגל החג, אך הם מחזיקים בעשרות התרעות כלליות.

ילדיהם של בני הזוג יצחק וטליה איימס שנרצחו בפיגוע הירי בדרך לבית חגי קיבלו היום אישור מיוחד לעלות למתחם הר הבית. יצחק איימס היה מהפעילים הבולטים בתנועה לבניית בית המקדש ונהג לעלות מדי שבוע להר הבית. "שבוע לפני שיצחק נפטר הוא ביקש ממני שאני אדאג שיביאו קבוצות להר הבית. הוא אמר שהוא רוצה להביא כמה שיותר יהודים למקום", סיפר יהודה גליק מהקרן למורשת הר הבית לילדי הזוג. עם זאת, לא הורשו הילדים לקרוא פרקי תהילים לזכר הוריהם בתוך המתחם והם נאלצו לעשות זאת מחוץ למתחם.