גורמים ישראליים: הפלסטינים מפרים סיכומים על חשאיות השיחות

אחרי הפסגה בוושינגטון, היתה אמורה להתקיים מחר פגישה של צוותי המשא ומתן ביריחו. קיום הפגישה נתון בסימן שאלה לאחר שבישראל טענו כי הפלסטינים מדליפים פרטים על המגעים שהיו אמורים להישאר חשאיים ואיימו לבטלה

ביבי נתניהו ואבו מאזן בבית הלבן בוושינגטון לקראת השיחות הישירות
ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן בבית הלבן. ארכיון | צילום: רויטרס

(2:35 דקות)

חילוקי דעות בנקודת הפתיחה: ראשי צוותי המשא ומתן הישראלים והפלסטינים היו אמורים להיפגש מחר (שני) לאחר השקת השיחות בשבוע שעבר. מי שדיווח על הפגישה המתוכננת היה חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני. בישראל זעמו על ההדלפה והחלו בשורת טענות נגד הצוות הפלסטיני.

הצוות הישראלי אף איים לבטל את הפגישה. הפלסטינים מצידם הודיעו כי טעו בהדלפת הפגישה מחר ויכול להיות שהיא תתקיים, רק מסתירים אותה מהתקשורת.

"אבו מאזן לא יחתום על הסכם"

הערב הביע שר החוץ, אביגדור ליברמן, פסימיות רבה באשר לסיכוי להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים. "חתימה על הסכם שלום כולל שפירושו סוף הסכסוך, היעדר תביעות הדדיות והכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי הוא יעד שאינו בר השגה, לא בשנה הבאה ולא בדור הזה", אמר ליברמן. "לא יעזרו לשם כך, לא פשרות היסטוריות ולא ויתורים כואבים".

בהרמת כוסית של מפלגת ישראל ביתנו לכבוד ראש השנה הוסיף ליברמן: "אומרים שאבו מאזן נגד טרור ובכל מקרה הוא לא ילחם בישראל. אני מוכן להסכים עם הקביעה הזאת, אך צריך להבין שאבו מאזן לא יחתום על הסכם, מקסימום יאיים בהתפטרות".

לדבריו, הפתרון המעשי היחיד הוא הסכם ביניים ארוך טווח. "על פרטי הסכם כזה אפשר להתדיין - ההצעה שלנו שעליה נעמוד היא לא עוד ויתורים חד צדדים ולא להמשך ההקפאה. כן למשא ומתן רציני ואקראי ולמחוות הדדיות ולא רק מחוות ישראליות".