"אשכנזי, האלופים ועובדי לשכת ברק לא מעורבים בהכנת המסמך"

המשטרה הציגה ממצאי ביניים מחקירת פרשת מסמך גלנט מהם עולה כי המסמך מזויף - וכי אין תשתית ראייתית לחשד שלשכות הרמטכ"ל ושר הביטחון מעורבים בהכנתו • היועץ המשפטי לממשלה: אין מניעה משפטית בקבלת החלטה על מינוי רמטכ"ל חדש

ביקור שר הבטחון והרמטכ"ל בתרגיל מפקדות רב זרועי בפיקוד הצפון.
ביקור שר הבטחון והרמטכ"ל בתרגיל מפקדות רב זרועי בפיקוד הצפון. | צילום: דובר צה"ל

(1:58 דקות)

המשטרה פרסמה הערב (חמישי) ממצאי ביניים מחקירת מסמך גלנט, מהם עולה כי המסמך מזויף וכי אין תשתית לחשד לפיה הרמטכ"ל ועובדי לשכתו, קציני פורום המטה הכללי וכן עובדי לשכתו של שר הביטחון מעורבים בהכנת המסמך.

על פי ההודעה, במהלך החקירה האינטנסיבית של הפרשה נחקרו עד כה עשרות אנשים ובהם אנשי צבא ואזרחים, נתפסו גרסאות שונות של המסמך שפורסם והמשטרה הצליחה להגיע לממצאי ביניים משמעותיים, השופכים אור רב על חלק נכבד מהעובדות המרכזיות.

"המשטרה חשפה בחקירתה כי תלונתו של אייל ארד לפיה המסמך שפורסם, שנחזה להיות מסמך שהוכן במשרדו, זויף ולא הוכן ע"י משרדו, מבוססת", נאמר בהודעה. עוד נמצא כי המסמך שפורסם על ידי ערוץ 2 הינו מסמך מזויף, וכי המשטרה חשפה את שרשרת ההעברה של המסמך שפורסם בערוץ.

במשטרה מתחו ביקורת על הפרסומים במהלך החקירה ואמרו כי אמצעי התקשורת פרסמו ידיעות רבות שחלקן היו נטולות כל בסיס עובדתי. לדברי המשטרה,ידיעות אלה "הסבו נזק לאנשים שונים, אזרחים ואנשי צבא, וכן עוררו גלי שמועות מיותרים". המשטרה ציינה עוד כי אספה חומר ראיות המצדיק את המשך החקירה בנוגע לזיוף המסמך ולהפצתו, וכי החקירה נמשכת ויש לה כיווני חקירה משמעותיים.

במקביל להודעת המשטרה, כתב היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מכתב לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק באשר למינוי הרמטכ"ל הבא, ובה נאמר כי אין מניעה כעת מהמשך ההליך.

לדבריו, "נוכח האינטרס הציבורי החיוני כפי שהוצג בפניי על ידיכם בקבלת החלטה בהקדם באשר למינוי הרמטכ"ל הבא, ועל רקע ממצאי הביניים של המשטרה כפי שהוצגו בפניי היום, לפיהם אין תשתית ראייתית למעורבות מי מהאלופים הרלבנטיים בהכנת המסמך - אני סבור כי לא ניתן עוד לומר כי קיימת מניעה משפטית בקבלת החלטה כעת ביחס למינוי רמטכ"ל".