חשד: קצין וחייל סחרו בציוד שנגנב מספינות המשט לעזה

המשטרה הצבאית חוקרת האם קצין בדרגת סג"מ העביר מחשבים שהיו על סיפון ספינות המשט לאחד מפקודיו - במטרה שימכור אותם. קצין במשטרה הצבאית: "אם החשדות נכונים מדובר בעסק לא נעים". ח"כ אורון: "ריבוי מקרי הפגיעה בערכים בסיסיים מחייב את הצבא לערוך בדיקה יסודית"

חיילי שייטת לפני הפעולה נגד המשט לעזה
חיילי שייטת לפני הפעולה נגד המשט לעזה | צילום: רויטרס

(2:10 דקות)

האם חיילי צה"ל ממשיכים להפגין חוסר רגישות? ימים ספורים לאחר פרסום תמונות החיילת הישראלית עם העצירים הפלסטינים, נחשף אמש (רביעי) כי המשטרה הצבאית חוקרת בשבועות האחרונים חשד שקצין צה"ל וחייל בשירות סדיר, סחרו ברכוש שנגנב מספינות המשט לעזה, בסוף חודש מאי. על פי הדיווח, מספר מחשבים ניידים נגנבו מכלי השייט.

כעת בודקים את החשדות כי הקצין, בדרגת סגן משנה, העביר את הציוד לאחד מפקודיו בכדי שימכור אותו בין החיילים או בשוק האזרחי. בתום חקירה סמויה נעצרו שני החיילים, זאת לאחר שנאספו דיי ראיות בנוגע לגניבת ומכירת הציוד. השניים הועברו להארכת מעצר.

עם זאת, מדגישים בצה"ל כי בשלב זה עדיין לא ברור האם הציוד הגנוב הגיע מאחת מספינות המשט או ממקור אחר. בין השאר, מתבססת החקירה על הצהרתו של החייל שתיווך במכירה, שאמר כי הציוד נגנב מאחת הספינות ומוגדר כ"ציוד חם". בנוסף נבדק החשד האם קצינים וחיילים נוספים היו מעורבים וידעו על האירוע. אם יצליחו להוכיח את אמיתות הדבר, צפויים מעצרים נוספים בפרשה.

בצה"ל מתייחסים בחומרה רבה לאירוע. קצין במשטרה הצבאית מסר לחדשות נענע 10 כי הקצין שהוא החשוד העיקרי שימש בתפקידי פיקוד ואף כמפקד טירונים. אם החשדות יתבררו כנכונים, "יהיה זה עסק לא נעים", לדבריו. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע מוכר וכעת מתקיימת בעניין חקירת מצ"ח. עוד נמסר כי עדיין לא בטוחים שמדובר בציוד שנגנב מספינות המשט.

ח"כ כבל: "אירוע מביש העומד בסתירה לערכי צה"ל"

תגובות למקרה נשמעו גם במערכת הפוליטית: חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה, אמר כי מדובר באירוע מביש וחמור מאין כמותו, העומד בסתירה לערכי צה"ל וערכיה של החברה הישראלית. עוד אמר כי הוא "מקווה שיימצו את הדין במהירות עם הקצין, שבייש את המדים והכתים במעשיו את המדינה כולה".

למקרה הגיב גם חבר הכנסת חיים אורון, מתנועת מר"צ, שאמר כי על הצבא למצות את חקירת המקרה עד תום. לדבריו, ריבוי המקרים בהם מתקיימת פגיעה בערכים בסיסיים, מחייב את הצבא לערוך בדיקה וטיפול יסודי בגורמים לכך.