שר הביטחון אישר את עסקת רכישת מטוס החמקן F-35

שווי העסקה - למעלה מ-2.5 מיליארד דולרים, ובשלב הראשון יירכשו כ-20 מטוסים לחיל האוויר הישראלי. כעת אמורה העסקה לעבור את אישור הממשלה. ברק: "המטוס יאפשר לחה"א יכולות טובות יותר במעגלים הקרובים והרחוקים, באופן שיסייע לביצור ביטחון המדינה"

מטוס חמקן f-35 לייטנינג
מטוס חמקן f-35 לייטנינג | צילום: denniss, ויקיפדיה

(02:26 דקות)

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר היום (ראשון) לבצע את עסקת רכישת המטוס החמקן, F-35, מארצות הברית. שווי העסקה - למעלה מ-2.5 מיליארד דולרים, ובשלב הראשון יירכשו כ-20 מטוסים לחיל האוויר הישראלי.

ההחלטה לרכוש את המטוסים נתקבלה בתום סדרת דיונים שנערכו בחיל האוויר, אגף התכנון בצה"ל, המטה הכללי ומשרד הביטחון. כעת אמורה העסקה לעבור את אישור הממשלה. ההערכות הן כי המטוסים יגיעו לארץ בתוך כחמש שנים ויספקו לתעשיות הביטחוניות הישראליות עבודות בהיקף של כ-4 מיליארד דולרים.

לדברי שר הביטחון, ברק, "ה-F-35 הוא מטוס הקרב העתידי שיאפשר לישראל את המשך העליונות האווירית ושמירה על היתרון הטכנולוגי באזורינו".

בהתייחסות מרומזת לגבי האיום האיראני הוסיף ברק כי "המטוס יאפשר לחיל האוויר יכולות טובות יותר במעגלים הקרובים והרחוקים, באופן שיסייע לביצור ביטחון המדינה".

מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי שני, אמר "השיקולים לאישור העסקה היו לא רק היכולות המבצעיות של המטוס, אלא ההסכמות שהושגו עד כה לשילוב התעשיות הישראליות בייצור המטוס גם עבור לקוחות נוספים ורכש גומלין בהיקף של לפחות 4 מיליארד דולר".

עוד ציין המנכ"ל כי "אנשי הרכש במשרד הביטחון ממשיכים לקיים מגעים מול התעשיות המעורבות על-מנת להגיע להסכמות שיאפשרו את שילוב התעשיות הישראליות בהיקף של לפחות 5 מיליארד דולר".