מטוס קל התרסק ליד רחובות: שני נוסעיו נהרגו

צוותי מגן דוד אדום קבעו את מותם של יצחק אורן מחולון ואלי אלעזר מאזור, שניהם בשנות החמישים לחייהם, שמטוסם התרסק בקבוצת שילר סמוך לרחובות בשפלה

שני בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל ליד קיבוץ קבוצת שילר שבשפלה
שני בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל ליד קיבוץ קבוצת שילר שבשפלה | צילום: חדשות 10

(2:12 דק')

שני גברים נהרגו אמש (שבת) בהתרסקות מטוס קל בשדה פתוח סמוך לקבוצת שילר שליד רחובות. צוותי מגן דוד אדום שהגיעו למקום חילצו את הטייס והמלווה, יצחק אורן מחולון ואלי אלעזר מאזור, שניהם בשנות החמישים לחייהם, וקבעו את מותם במקום.

המטוס המריא ממנחת המטוסים בראשון לציון. כעת צוותי חקירה של משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית נמצאים במקום בנוסף לכוחות החילוץ של מד"א וכוחות כיבוי. עם פינויין, יועברו הגופות למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

בחודש מאי התרסק בחבל לכיש בדרום מטוס מדגם אולטרה-לייט ושני נוסעיו נפצעו. המטוס פגע בקו מתח גבוה והתרסק אל הקרקע מגובה של עשרה מטרים. הטייס ומלווה לו נפצעו באורח בינוני וקל ופונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע כשהם סבלו משברים באגן ומחבלות בחזה.

שבוע לפני כן התרסק מטוס מדגם זהה בחצר בית בנס-ציונה. טייס המטוס נפצע באורח קשה והנוסע שישב לצידו נפצע קלות. שני הפצועים, בשנות ה-40 לחייהם, פונו על ידי צוות של מד"א לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "קפלן" ברחובות. דיירי הבית הסמוך להתרסקות המטוס לא נפגעו.

שלושת אירועים אלו מצטרפים לשורה ארוכה של התרסקויות מטוסים מדגם "אולטרה לייט" בישראל. לפני כשנה התרסק התרסק מטוס מדגם זה במושב עין איילה שבכרמל. שני הנוסעים נפצעו באורח בינוני וקל.