מים לא צלולים - מה באמת קורה בבריכות בארץ?

החופש הגדול בעיצומו ורבים מבלים עם ילדיהם בבריכות. תחקיר חדשות10 גילה בכמה בריכות ממצאים מדאיגים וריכוזי כלור שחורגים מהתקן

מחיר סיור בבריכות של בתי מלון בת"א
מחיר סיור בבריכות של בתי מלון בת"א | צילום: לילה כלכלי

(07:07 דקות)

הבילוי המתאים ביותר בעומס החום העונה ובעיצומה של חופשת הקיץ הוא ככל הנראה הבריכה. עם זאת, אף אחד לא רוצה לחזור מהבילוי עם וירוסים, חיידקים, זיהומים, צריבות בעיניים ובעור או קשיי נשימה. מתחקיר חדשות10 עולה כי שבע בריכות מתוך שמונה שנבדקו אינן עומדות בתקנים ואינן תקינות.

בבריכות נמצאו מים מלוכלכים שמכילים בתוכם מזהמים שונים. בחלקן כמות הכלור חרגה מעל התקן הקבוע ועומד על טווח שבין 0.8 ל-2. בחלק מן הבריכות שנבדקו כמות הכלור הייתה מתחת לתקן. לדברי הכימאי ומנהל המכון למדע פורנזי, אבנר רוזנגרטן, הדבר אומר ש"אין מספיק כלור להילחם בכל המזהמים האפשריים שנמצאים בתוך המים. זה אומר שהמים מלוכלכים".

יש לציין שברמת כלור גבוהה כל-כך, משרד הבריאות אמור לסגור את הבריכה. בבריכת שרונית ברמת השרון אף נמצאה חומצה ציאנורית מעל לתקן. הכמות שנתגלתה הצריכה סגירה מיידית של המקום. המומחה למים, פרופ' משה גופן, הסביר שאם שותים ממים שנגועים בחומצה שכזו, נוצרים אבני כליה. הבריכה היחידה הראויה לרחצה ורמות החומציות והכלור בה עמדו בתקן היא בריכת הולמס פלייס בחיפה.

מעיריית רמת השרון שמפעילה את בריכת שרונית נמסר: "נערכות בדיקות מחמירות על בסיס יומי. לאחרונה נערכה בדיקת פתע מטעם משרד הבריאות ורמת החומצה הציאנורית עומדת בתקן".