הנאשם בפרשת הריגול לסוריה בהארכת המעצר: "ההר עוד יוליד עכברון"

בית המשפט האריך בשלושה שבועות את מעצרם של תושבי מג'דל שאמס ובקה אל גרבייה הנאשמים כי מסרו ידיעות לסוכן סורי. בבית המשפט טען מסרווה מספסל הנאשמים כי מדובר במהומה רבה על לא דבר

מג'ד, אביו של פדא שאער, החשוד בריגול | צילום: אתר פאנט

(02:55 דקות)

לאחר שהוגש כתב אישום כנגדם החליט היום (חמישי) בית המשפט להאריך בשלושה שבועות את מעצרם של פדא שאער, אביו מג'ד מהכפר מג'דל שאמס ומחמוד מסרווה מבאקה אל גרבייה - המואשמים בריגול לטובת סוריה. במהלך הדיון קרא מסרווה מספסל הנאשמים כי "ההר יוליד עכברון".

דבר מעצרם של הנאשמים הותר לפרסום לפני כחודש אולם רק הבוקר עם הגשת כתב האישום נחשפו בפירוט החשדות בגינם נעצרו.

לפי האישומים שנחשפו השלושה עמדו בקשר עם סוכן מודיעין סורי שהיה בעבר אזרח ישראלי וברח לסוריה. במסגרת תפקידו היה אחראי הסוכן, מדחת צלאח, על גיוס דרוזים ברמת הגולן שיאספו עבורו ידיעות על המתרחש ברמה וכך הגיע אל הנאשמים.

לאחר שנוצר הקשר עמם מסרו לו השלושה, לפי האישומים, דיווחים אודות תנועת צוללת באזור חיפה וכן צילומי תקריב בווידאו של בסיס צבאי במרכז הארץ ותחנת הכוח בחדרה.

בנוסף, עלה מכתב האישום כי השלושה תכננו לחטוף מישראל אדם שסברו בטעות כי הוא טייס סורי שערק לישראל במטוס מיג 23 ב-1989. הם נפגשו עם הסוכן  בירדן , והוא הנחה אותם שיאתרו את הטייס, יחטפו אותו ויסתירו אותו בסמוך לגבול בין סוריה לישראל. משם, אמר, הסורים יפעלו להעברתו אליהם.

בהתאם להוראות ניגש מאג'ד לבית מרקחת וקנה חומר הרדמה ומזרקים כדי להזריק את החומר לטייס להרדימו ורק אז לחטוף אותו. לקראת סוף שנת 2009 נסע  מאג'ד עם אשתו לפגוש את הסוכן בטורקיה ולדבר איתו על הניסיונות לאתר את הטייס לצורך החטיפה. לצד כתב האישום שהוגש היום הוגשה גם בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים.