יוניפי"ל קבע: צה"ל לא עבר את הגבול ללבנון

בעקבות התקרית הקשה בגבול הלבנון סיירו כוחות יוניפי"ל באזור. לדבריהם, ניתן לקבוע באופן כמעט ודאי שהתקרית התחוללה כולה בתוך שטח ישראל. בצה"ל מעריכים כי קצין בדרגת מפקד פלוגה המשרת בצבא לבנון עומד מאחורי המארב שהוטמן לחיילים

צה"ל בגבול לבנון ליד שלט של חיזבאללה
צה"ל בגבול לבנון ליד שלט של חיזבאללה | צילום: רויטרס

מקור בכיר בפיקוד צפון אמר הערב (שלישי) כי כוחות יוניפי"ל שסיירו בשטח חילופי האש בגבול הצפון, קבעו באופן כמעט מוחלט כי התקרית התחוללה כולה בתוך שטח ישראל וכי כוחות צה"ל לא חצו את הגבול ללבנון.

מהירי נהרג סגן אלוף במילואים דב הררי בן 45 מנתניה. באירוע נפצע גם סרן במילואים עזרא לקיה בן 30 מכפר הרי"ף שבשפלה. לקיה, קיבל לפני שמונה שנים צל"ש ממפקד אוגדה 162 דאז, אודי שני, על כך שחיסל שני מחבלים שביצעו פיגוע בעמנואל.

בצה"ל מעריכים כי קצין בדרגת מפקד פלוגה המשרת בצבא לבנון, הוא שעומד מאחורי המארב שהוטמן לכוח המילואים.  בצבא בודקים מי הוא אותו מפקד, האם הוא תומך חיזבאללה שקיבל פקודה לבצע את הירי, או פעל לבד.

גדוד 920 שהותקף צפוי לחזור בבוקר לגדר הגבול מול עבייסה כדי להמשיך את העבודות ההנדסיות שנקטעו היום. מחקירת האירוע עולה כי כוחות יוניפי"ל ביקשו מצה"ל לעכב את הפעולה ב-48 שעות כיוון שמפקד יוניפי"ל נמצא בניו יורק. בשל רגישות הפעולה על הגבול רצה יוניפי"ל שהוא יחזור לאזור כדי להודיע לצבא ללבנון, אולם בפיקוד צפון סירבו והחליטו לבצע את הפעולה.