פרסום ראשון: חיזבאללה שלח מטוס זעיר ללא טייס לישראל

הותר לפרסום כי בעשרת הימים האחרונים חדר טיסן אלחוטי אל שטח ישראל והתרסק בגבול הצפון. על המטוס לא נמצאו חומרי חבלה ובצה"ל מעריכים כי רשת "אל מנאר" שלחה אותו. קצין נ"מ ל-nana10:"זה מטוס בגודל ציפור גדולה"

גבול בצפון
גבול בצפון | צילום: רויטרס

(1:15 דקות)

מטוס ללא טייס, הדומה לטיסן אלחוטי, חדר לשטח ישראל מלבנון והתרסק סמוך למוצב צה"ל בגבול הצפון. כך הותר היום (ראשון) לפרסום.

הארוע התרחש במהלך עשרת הימים האחרונים. כוחות תצפית הם שאיתרו את המטוס הזעיר. בצבא פתחו בחקירה שנפרשה על פני מספר כיוונים, אך ההערכה היא כי המטוס הזעיר שייך לרשת התקשורת של חיזבאללה "אל מנאר". בצבא לא רואים בטיסן האלחוטי יותר מאשר כלי צעצוע, לאחר שבבדיקה שנערכה לא התגלו עליו אמצעי צילום או חומרי חבלה.

קצינים בפיקוד הצפון מעריכים כי האירוע הוא חלק מפרובוקציות שמנסים ליצור ברשת התקשורת הזרה, "אל מנאר" לרגל השנה הרביעית למלחמת לבנון השנייה. עוד סיפרו הגורמים כי לא נשקף סיכון לחיי החיילים או האזרחים, בעקבות חדירתו של כלי הטיס הזעיר.

קצין ביחידת הנ"מ אמר לחדשות nana10 כי לא ניתן למנוע במאת האחוזים חדירות למרחב האוויר במקרה המדובר. "זהו מטוס בגודל של ציפור גדולה שאותר בזמן יחסית קצר", אמר הקצין, "חיל האוויר ערוך ומוכן בגבול הצפון גם ליירוט מטוסים ומזל"טים מהאוויר ומהיבשה".