רשת ריגול נחשפת בלבנון, בישראל שותקים

לבנון סוערת סביב פרשייה המוגדרת כאחת מפרשיות הריגול הגדולות בתולדותיה. בכירים בחברת הסלולאר "אלפא" נעצרים בזה אחר זה בחשד כי סייעו לישראל לצותת לחיזבאללה. נסראללה נלחץ ובישראל לא ממהרים להגיב, מה שלטענת התקשורת הערבית מוכיח כי יש דברים בגו

התקשורת הערבית מדווחת על גל מעצרים של בכירים בחברת הסלולאר "אלפא" בחשד לריגול לטובת ישראל. תצלום סניף החברה בלבנון
התקשורת הערבית מדווחת על גל מעצרים של בכירים בחברת הסלולאר "אלפא" בחשד לריגול לטובת ישראל. תצלום סניף החברה בלבנון | צילום: חדשות 10 צילום מסך

(5:36 דקות)

הדיווח אודות בריחתו היום של חשוד בריגול מלבנון לישראל היא רק חוליה אחת בפרשיית ריגול גדולה שמסעירה זה זמן את כלי התקשורת בלבנון. מדוע בישראל כמעט ולא שומעים על כך ומה חושבים בחיזבאללה?

כמעט בכל יום מתוודעים הלבנונים לדמות בכירה נוספת ששמה נקשר בפרשת הריגול בחברת הסלולר "אלפא", פרשה שמוגדרת כגדולה ביותר בלבנון. הראשון שנעצר היה קצין בצבא דרום לבנון והיום בכיר ברשת הסלולרית "אלפא", החשוד כי התקין משדרים שנקלטו בישראל. אחריו נעצר אזרח נוסף שלפי החשד חשוד שנפגש עם אנשי מוסד ולבסוף אזרחית הולנדית שנעלמה באורח פלא ערב חשיפת הפרשה.

לפי דיווחי התקשורת הערבית, נעשה עתה "ניקוי אורוות" בלבנון וגל המעצרים בפרשה רק החל. בחיזבאללה הגיבו בלחץ נוכח המעצרים והפרשיה המסתמנת. מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, יצא באיומים לאחר שהבין כי אנשיו הם מטרת הריגול. בדבריו האשים בעיקר את מנהיגי הסונים והנוצרים בשיתוף פעולה עם ישראל.

בתקשורת הלבנונית טוענים כי היעלמותה של הפרשה מהמרחב הציבורי הישראלי נובעת מכך שישראל מסתירה את הפרשה המביכה. לטענתם, דווקא התנהגות ישראל מעידה כי יש דברים בגו. ייתכן גם כי אחת הסיבות היא הצלחתו של המודיעין הישראלי במלחמת לבנון השניה לאסוף מידע שהוביל לחיסולו של כל ארסנל הטילים של חיזבאללה לטווח בינוני. מאז חוששים בחיזבאללה מהצלחה נוספת שכזו, בעיקר נוכח העובדה כי בנק המטרות של ישראל רק הלך וגדל מאז המלחמה ב-2006.