נתניהו: אתנגד לחקיקת הגיור שיכולה ליצור קרע בעם היהודי

השר אבישי ברוורמן ביקש במהלך ישיבת הממשלה לשאת הודעה אישית - ודרש להוריד מסדר היום את הצעת חוק הגיור • נתניהו אמר כי יתנגד לחוק, אך נזף בברוורמן: "לא יכול להיות שהודעה אישית תשמש להנחלת אג'נדה"

ביבי בישיבת ממשלה
ביבי בישיבת ממשלה | צילום: רויטרס

(2:38 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית, כי לא יתמוך בחוק הגיור, שבו תומכים שרי ישראל ביתנו. "אתנגד לחקיקת הגיור המוצעת שיכולה ליצור קרע בעם היהודי. יעשו מאמצים להסיר בהסכמה את הצעת החוק, אך אם לא תוסר אבקש מחברי הליכוד ושאר סיעות הקואליציה להתנגד", אמר נתניהו.

במהלך הישיבה ביקש השר אבישי ברוורמן זכות דיבור כדי למסור הודעה אישית, ואז דרש להוריד את הצעת חוק הגיור מסדר היום. בעקבות הדברים אמר לו ראש הממשלה כי "לא יכול להיות שתעשה שימוש במושג של הודעה אישית להנחלת אג'נדה אישית, זה לא תקין".

ברוורמן אמר כי למרות שנתניהו כעס, זהו נושא שהיה חשוב להעלותו עם פתיחת הישיבה. נתניהו הוסיף בהמשך כי החוק לא יעבור בכנסת, וציין כי "זה יפגע באחדות העם היהודי".

על פי ההצעה ייקבעו כמה הקלות בתהליכי הגיור

בשבוע שעבר, בתום דיון סוער בכנסת, אישרה ועדת חוקה, חוק ומשפט את התיקון להצעת חוק הגיור והעבירה אותו לקריאה ראשונה. בהצעה תמכו חמישה חברי כנסת: דודו רותם ואלכס מילר (ישראל ביתנו), מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אברהם מיכאלי (ש"ס) ואורי מקלב (יהדות התורה). ארבעה ח"כים התנגדו להצעה - יוחנן פלסנר ושלמה מולה (קדימה) עינת וילף (עבודה) ודב חנין (חד"ש). חברי סיעת הליכוד לא השתתפו בדיון.

על פי ההצעה ייקבעו כמה הקלות בתהליכי הגיור הנהוגים כיום ובתמורה יחוזק מעמדה של הרבנות הראשית כגוף הבלעדי שאחראי על גיורים בישראל. בתנועה הרפורמית מתנגדים בחריפות לחוק במתכונתו המוצעת