גורמי ביטחון: הספינה הלובית נכנסה למים הטריטוריאליים של מצרים

חיל הים מוודא שהספינה הלובית לא סוטה ממסלולה לאחר שנכנסה למים הטריטוריאליים של מצרים. גורמי ביטחון בכירים בישראל: "נראה שהסיפור מאחורינו"

ספינת הסיוע הלובית "התקווה"
ספינת הסיוע הלובית "התקווה" | צילום: רויטרס

(51 שניות)

גורמי ביטחון בכירים בישראל אמרו בצהריים (רביעי) כי הספינה הלובית שהתכוונה להגיע לחופי עזה, נכנסה למים הטריטוריאליים של מצרים. "נראה שהסיפור מאחורינו", אמרו הגורמים. ספינות חיל הים לא נכנסו בעקבותיה למים הטריטוראליים של מצרים, אך הן ממשיכות לעקוב אחר כלי השיט כדי לוודא שהוא לא משנה את נתיבו.

לאורך היום התפרסמו דיווחים סותרים על מסלולה של הספינה. קברניט הספינה המשיך לטעון שהיא עושה דרכה לעבר רצועת עזה, גם לאחר שבצה"ל דיווחו כי הספינה נעה לכיוון נמל אל-עריש.

במהלך הלילה עצרה הספינה בלב ים, כ-80 קילומטרים מנמל אל-עריש, בשל תקלה טכנית באחד המנועים. כתב של רשת "אל ג'זירה" טען מוקדם יותר כי שלושה כלי שיט של חיל הים היו במרחק של כ-200 מטרים מהספינה ועקבו אחריה. הוא הוסיף כי צוות הספינה נתקל בקשיים בהפעלת רשת הקשר, והאשים את חיל הים בשיבושים.

הבוקר דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי ישראל מנהלת מגעים לא ישירים עם "קרן קדאפי" העומדת מאחורי הספינה - במטרה למנוע עימות. על פי הדיווח, במגעים מעורבים גורמים ערביים ומערביים.

בלילה קרא משרד החוץ האמריקני למארגני המשט הלובי להימנע מעימות עם ישראל. "אנחנו, יחד עם שותפינו בקוורטט, מאיצים בכל אלה שרוצים להעביר סחורות לעשות זאת דרך הערוצים הקיימים, כך שהמטען יעבור בדיקה על ידי ממשלת ישראל ויועבר דרך המעברים הקרקעיים לתוך עזה", אמר הדובר פי.ג'יי. קראולי. "אנחנו האצנו בממשלת לוב להימנע מעימות מיותר. אנחנו קוראים לכל הצדדים לנהוג באחריות, בדאגה לצרכים של האוכלוסייה בעזה".