אובמה: הקשר בין ארה"ב לישראל בלתי שביר, נתניהו רוצה שלום

בבית הלבן התקיימה פגישתם של ראש הממשלה ונשיא ארה"ב. אובמה שיבח את ישראל על הצעדים שביצעה מול הפלסטינים ואמר כי ישראל מעוניינת בשלום ורצינית בכוונותיה להתקדם במגעים. "השלום הוא האופציה הטובה ביותר לכולם", אמר נתניהו והזמין את אובמה לישראל

ביבי מגיע לפגישה עם אובמה בוושינגטון
נתניהו מגיע לפגישה עם אובמה בוושינגטון | צילום: רויטרס

(9:40 דקות)

"השלום הוא האופציה הטובה ביותר לכולם"

אובמה הבהיר כי גם יו"ר הרשות, אבו מאזן, וראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, נקטו בצעדים חשובים מאוד. "הם קיבלו סמכויות נוספות בגדה ואני מקווה שגם זה יבנה אמון הדדי, שהפלסטינים יוכלו לראות באופן קונקרטי מהם פירות השלום. דיבורים על אלימות לא יביאו לקטיפת פירות אלה", אמר הנשיא והוסיף: "חשוב שתהיה התפתחות כלכלית בשטחים". באשר לשינוי במדיניות האמריקנית כלפי העמימות סביב פרוייקט הגרעין הישראלי אמר אובמה כי אין שינוי במדיניות זו.

נתניהו שב והדגיש בפגישה את מחויבותה של ישראל לשלום, תוך שמירה על ביטחונה. "איננו רוצים לחזור על הסיפור של עזה - שפינינו שטח וירו עלינו רקטות. אנחנו רוצים לוודא שיהיה שלום וגם ביטחון. הגיע הזמן לסיים את שיחות הקרבה ולהתחיל בדו שיח ישיר. אבו מאזן ואני צריכים לפתוח בשיחות ישירות כדי להגיע להסדר שיביא הן לביטחון והן לשגשוג. השלום הוא האופציה הטובה ביותר לכולם. אובמה אמר לי שלמרות כל הפסימיים הוא מקווה שבסופו של דבר יהיה ניתן להגיע להסכם. הוא אמר בפניי שיש קשר אסטרטגי חשוב בין ארה"ב לישראל".

בסיום דבריו הזמין נתניהו את אובמה לבקר בישראל. בניגוד לפגישותיו הקודמות, זכה נתניהו בתום הפגישה למחווה מיוחדת כאשר לווה על ידי הנשיא האמריקני למכוניתו.