נתניהו יוצא לוושינגטון: לא צפוי עימות סביב הקפאת הבנייה

ראש הממשלה ייפגש עם אובמה שמעוניין בהמשך מדיניות ההקפאה ביהודה ושומרון, אך לא יוביל לעימות פומבי בנושא. נתניהו יתבקש לקדם את שיחות הקרבה עם הפלסטינים, כדי שניתן יהיה לפתוח במשא ומתן ישיר. שרה נתניהו הוזמנה לפגישה עם מישל אובמה

בנימין נתניהו וברק אובמה
בנימין נתניהו וברק אובמה | צילום: רויטרס

(1:14 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוצא הערב (שני) לוושינגטון שם הוא ייפגש מחר עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה. בניגוד לארבע הפגישות האחרונות בין השניים, שהתקיימו בפריפיל תקשורתי נמוך על רקע המתיחות בין הצדדים, הפעם החליטו בבית הלבן כי הפגישה תתקיים באווירה לבבית וידידותית. אחרי שובו מארה"ב ראש הממשלה ייפגש גם עם נשיא מצרים, חוסני מובארק.

אובמה צפוי לדרוש מנתניהו להתקדם בשיחות הקרבה, כדי שוושינגטון תוכל להכריז מוקדם ככל הניתן על השקת המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. בבית הלבן מרגישים שלא יהיה נכון להתעמת עם ישראל באופן פומבי בנוגע להארכת התוקף של הקפאת הבנייה בשטחים, אך בהחלט מעוניינים שההקפאה תימשך.

אם מישהו מחפש סימן נוסף להתחממות ביחסים בין וושינגטון לירושלים, ניתן אולי למצוא אותו בסיפור הבא: לשכת ראש הממשלה קיבלה הזמנה מרעייתו של נשיא ארה"ב, מישל אובמה, שביקשה להיפגש באופן אישי עם שרה נתניהו.

בתוך כך, הבית הלבן מסרב לאשר כי וושינגטון מכירה ומכבדת את המכתב ששלח הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שבו היא מכירה בגושי ההתנחלויות. כמו כן הודיעה אז ארה"ב כי לא תתמוך בזכות השיבה.

מוקדם יותר היום נועדו לפגישה בירושלים שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד. השניים דנו בהיערכות של הפלסטינים להקלות על הסגר בעזה ובתיאום הפרויקטים המשותפים לישראל והרשות בתחומי הביטחון והכלכלה.