בדרך למו"מ ישיר? ברק נפגש עם פיאד בירושלים

השניים סיכמו ליצור קשר ישיר בין משרד הביטחון למשרד ראש הממשלה הפלסטיני, על מנת להגביר את שיתוף הפעולה בינהם. כמו כן דנו ברק ופיאד בהיערכות הרשות להרחבת העברת המוצרים לעזה

פגישת שר הביטחון, אהוד ברק עם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד במלון קינג דיוויד, ירושלים
פגישת שר הביטחון, אהוד ברק עם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד במלון קינג דיוויד, ירושלים | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

(22 שניות)

שר הביטחון, אהוד ברק וראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, נועדו היום (שני) במלון "קינג דיוויד" בירושלים. במהלך פגישתם דנו השניים בהיערכות הפלסטינית לפעילות הרשות בהכנת המעברים לעזה, לצורך הרחבת אספקת המוצרים האזרחיים, כפי שהוחלט בקבינט.

בנוסף, עלתה בפגישה סוגיית התיאום בפרויקטים המשותפים לישראל ולרשות הפלסטינית. שר הביטחון ברק וראש הממשלה פיאד דנו בהמשך התיאום הביטחוני והתיאום הכלכלי באזור יהודה ושומרון בין ישראל לרשות הפלסטינית.

בסיום הפגישה סוכם על המשך הקשר הישיר בין משרד הביטחון למשרדו של ראש הממשלה הפלסטיני פיאד, וזאת על מנת להגביר את התיאום ומתן מענה לנושאים המצריכים קשר ישיר ומהיר בין הצדדים.

פגישתו של ברק התקיימה ערב פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא האמריקני ברק אובמה בוושינגטון. גורם בכיר בלשכת רה"מ העריך כי אובמה לא יעלה בשיחה את נושא הארכת הקפאת הבניה בהתנחלויות. לדבריו, הממשל האמריקני יודע שהנושא נתון למחלוקת בישראל, ואובמה מבין כי תנאי זה יכבול את הפלסטינים, ולא יאפשר את חידוש המשא-ומתן הישיר עם ירושלים.

"ארה"ב ביקשה מהפלסטינים - מו"מ ישיר תמורת הקפאת הבנייה"

מוקדם יותר היום דיווח העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי הממשל האמריקני ביקש מהרשות הפלסטינית להיכנס למשא ומתן ישיר עם ישראל בתמורה להמשך ההקפאה החלקית של הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית.

בכיר מרמאללה חשף בפני העיתון, כי הממשל בארצות הברית הודיע לפלסטינים שהשליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל נתקל בקשיים משום שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נחוש שלא לדון בפרטי סוגיית הגבולות, אלא במסגרת משא ומתן ישיר עם הפלסטינים.

הבכיר הוסיף כי הממשל האמריקני הודיע לפלסטינים כי המשך השיחות העקיפות הן בבחינת "בזבוז זמן" ולא יביאו להישגים ניכרים, ועל כן מציע לפלסטינים להמשיך בהקפאת הבנייה החלקית בהתנחלויות בגדה, ללא ירושלים, תמורת פתיחה של משא ומתן ישיר.