שריפות ברחבי הארץ: תושבי 2 מושבים סמוך לבית שמש פונו

למעלה מ-18 צוותי כיבוי, בהם גם מטוסי כיבוי, מנסים להשתלט על מספר שריפות שפרצו ברחבי הארץ • צוותי הכיבוי החלו לפנות את המושבים תירוש ושדות מיכה שליד בית שמש • האש כילתה באזור כ-2,000 דונם של חורש טבעי

מכבי אש
מכבי אש | צילום: GettyImages/אימג'בנק

(1:59דקות)

מספר שריפות ענק פרצו היום (שלישי) ברחבי הארץ, בין השאר, באזור בית שמש וליד נמל התעופה בן גוריון. יותר מ-18 צוותי כיבוי, בהם שני מטוסי כיבוי, מנסים להשתלט על השריפות.

שריפת חורש פרצה סמוך למושב תירוש שליד בית שמש והכבאים מנסים להשתלט על הלהבות. צוותי הכיבוי החלו בפינוי התושבים מהמושב עצמו ומהמושב שדות מיכה מחשש שייפגעו מהאש שמתפשטת. עד כה נשרפו באזור כ-2,000 דונם של חורש טבעי ויער נטוע. מספר בתים ניזוקו באזור.

אביגדור כהן, תושב שדות מיכה, סיפר לרדיו ירושלים: "הבית שלי בסדר, אנחנו כמו שכונה וגם בית של חבר אם הוא נפגע זה גם קשה. האש הגיע אלינו מכיוון צפון מזרח ופגעה בכמה לולים, עדיין לא הגענו לשם. אני יותר עסקתי בפינוי של החבר'ה ביישוב. דאגנו שיוציאו את הילדים מחוץ ליישוב ולגדולים הבאנו אוטובוסים שיפנו אותם. רובם התפנו מעצמם עם הרכבים הפרטיים שלהם".

באזור צומת הטייסים משתוללת שריפה ומשירותי הכבאות נמסר כי הצוותים מנסים להשתלט על האש על מנת למגר נזקים. בשריפה באזור נתב"ג מסכנת האש מחסני תחמושת של בסיסי צה"ל ובשרותי הכבאות מנסים לבלום את התפשטותה.

דליקה נוספת פרצה בבית ספר ביישוב אלעד שבשומרון. גם סמוך לפארק סיבל שבאזור ראש העין פועלים מספר צוותי כיבוי יחד שני מטוסים וצוותי קק"ל ומנסים להשתלט על אש שפשטה בצמחייה יבשה. שריפת החורש הגדולה פגעה בקו מתח גבוה וכתוצאה מכך אספקת החשמל בחלק מהאזור משובשת.

שריפות פרצו גם בצפון הארץ. כוחות כיבוי אש מנסים לכבות שריפה שפרצה בכרמל ובגלל המערבי, באזור מעלה כמון, משתוללת שריפה בשטח פתוח. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום מנסים להשתלט עליה.

אורן שישיצקי, דובר שירותי הכבאות, הסביר כי השילוב של מזג האויר החם ותנאי הרוחות יחד עם אי טיפול בצמחייה יבשה הם אלו שהובילו למרבית השריפות בשטחים הפתוחים. שריפות אלו אוחזות עד מהרה גם בפסולת ומסכנות לעיתים מבנים. "אנו קוראים לציבור לעקור צמחייה יבשה בכל האזורים בהם יש סכנה להתפשטות אש", אמר שישיצקי.

הלילה: השרב יחלוף בהדרגה

היום חלף באזורנו שקע שרבי, השני בתוך עונת הקיץ, וגרם לשרב שהורגש בכל האזורים, למעט רצועה ברוחב 5 ק"מ בחופי הים התיכון. עומס החום היום היה בינוני עד קיצוני בכל האזורים.

 

כמו כן, בניגוד לחום הקייצי, היה יבש מאוד ונמדדו רק כ-15-30 אחוזי לחות ברוב האזורים ופחות מכך בדרום. יש לציין, כי התופעה של שקע שרבי בסוף יוני היא לא נפוצה במיוחד, אך התרחשה גם אשתקד. שקעים שרביים פוקדים את אזורנו בעיקר במרץ-מאי. הטמפרטורה הגבוהה ביותר העונה נמדדה ב-21 ביוני - 46 מעלות באילת.

הערב והלילה השרב יחלוף בהדרגה אולם עדיין יהיה חם יחסית. הלחות תעלה בכל הארץ. בהרים תהיה ירידה בטמפרטורות אבל בחוף ובשפלה יהיה לח וחם יותר וייתכנו הגבלות ראות. מחר תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות שתורגש ברחבי הארץ. אחוזי הלחות יעלו והרוח תתחזק. עומסי החום יירדו לרמות בינוני-קל בצפון ובמרכז ויוסיפו להיות כבדים בדרום. יהיה מעונן חלקית עד בהיר.