מנכ"ל מד"א נחקר ברשות המיסים בחשד להעלמות מס

אלי בין נחקר במסגרת חקירה של רשות המיסים בשל חשדות לדיווחים מוטעים במהלך רכישה של ציוד בתחום האלקטרוניקה ועזר רפואי • בכיר במד"א: "המנכ"ל הוא בין יוזמי החקירה ומדובר בעניין פורמלי לחלוטין"

אלי בין מנכ"ל מד"א
אלי בין מנכ"ל מד"א | צילום: יח"צ מד"א

(1:59 דקות)

מנכ"ל מד"א, אלי בין, נחקר היום (שלישי) במשרדי רשות המיסים בראשון לציון בחשד להעלמות מס בהיקפים גדולים. במסגרת החקירה נחקרו כבר חלק מבכירי הארגון. עיקר החשדות הם שלא דיווחו או העבירו דיווחים כוזבים במהלך רכישה של ציוד בתחום האלקטרוניקה ועזר רפואי.

תחילת הפרשה לפני כשלושה חודשים, כאשר החלה חקירה סמויה על ידי רשות המיסים והפכה לגלויה. בחודש שעבר פשטה רשות המיסים על משרדי מחלקת התחבורה של מגן דוד אדום בחולון. בחקירות עלו חשדות הנוגעים להעלמת מס ביזמן רכישת ציוד קשר וציוד נוסף לאמבולנסים.

ממד"א נמסר כי "בהתאם לחוק מגן דוד אדום המעניק פטור מתשלום מיסים, יזם מד"א פנייה אל מינהל המכס במטרה להבהיר את נושא מיסוי ציוד רפואי. מזה כחודש וחצי מתקיימת בדיקה על ידם, תוך שיתוף פעולה מלא של הנהלת מד"א. במהלך הבדיקה נמסרו עדויות ממנהלי הארגון, זוטרים ובכירים כאחד, ובכללם נתבקשו למסור עדות מנהל אגף הכספים ומנכ"ל מד"א".

גם גורם בכיר במד"א התייחס לחקירה ואמר: "המנכ"ל אלי בין הוא בין יוזמי החקירה ומדובר בעניין פורמלי לחלוטין. המנכ"ל הוא זה שהנחה לדווח לרשות המיסים על אי הסדרים בכדי לפתוח בחקירה".

גורמים ברשות המיסים התייחסו לחקירה ואמרו כי חלה חובת סודיות עד אשר יהפוך ההליך למשפטי. גורם ברשות ציין כי על פי ההערכה, תבשיל החקירה להליך משפטי וההנחה היא כי נגד מספר בכירים יש די ראיות על מנת להעמידם לדין.

בחודש יולי האחרון נקשר שמו של בין בחקירה נוספת. סמנכ"ל חברת חקירות וראש צוות העיקוב נעצרו בחשד שביצעו מעקב אחר בין. השניים נעצרו בגין חשד לפגיעה בחוק הגנת הפרטיות והטרדה מאיימת.

מעצרם אירע לאחר שבמשך שבועות חשד בין כי מישהו עוקב אחריו והחליט לדווח למשטרה על האירועים. כדי לבדוק מי החשודים במעשים, ביצעה המשטרה מעקב משל עצמה אחר בין ולאחר שנאספו די ראיות לכאורה, עצרו השוטרים את אנשי חברת החקירות.