"גלעד לא שוחרר עד היום בגלל אטימות וכשלים"

ברחבי הארץ מציינים 4 שנים לחטיפתו של גלעד שליט. בתום צעדה בנהריה תקפה מיקי גולדווסר, אמו של החייל שנחטף ע"י חיזבאללה, את הממשלה. כ-90 רוכבי אופנוע נסעו בשיירה לעבר השגרירויות בת"א

עצרת למען גלעד שליט במכללה למנהל
עצרת למען גלעד שליט במכללה למנהל | צילום: ישראל הדרי
סטריפ כתבה גלעד שליט כבר 4 שנים בשבי
סטריפ כתבה גלעד שליט כבר 4 שנים בשבי | צילום: סטודיו nana10

(3:08 דקות)

מחכים לגלעד: מאות בני אדם הפגינו היום (שישי) ברחבי הארץ בקריאה לשחרר את החייל החטוף, גלעד שליט, ולציון 4 שנים לנפילתו בשבי. בנהריה השתתפו כ-500 אזרחים שצעדו סמוך לתחנה המרכזית בעיר, נשאו שלטים וקראו לממשלה לשחרר באופן מיידי את שליט. "נתניהו - פעל עכשיו לשחרורו המיידי של החייל החטוף", נכתב על אחד השלטים.

בתום הצעדה, שהתקיימה ללא אירועים חריגים, שוחחה מיקי גולדווסר, אמו של אהוד גולדווסר שנחטף על-ידי חיזבאללה, עם המפגינים ואמרה: "עד כה לא נעשה מספיק, יש להעמיד את גלעד שליט בראש סדר העדיפויות של המדינה. אטימות היא הסיבה שגלעד לא שוחרר עד היום יחד עם כשלים רבים, בהם אשמה הממשלה. על כשלים כאלה בדרך כלל משלמים".

בהפגנה נוספת שנערכת בתל-אביב השתתפו כ-250 אזרחים מול משרד הביטחון. המפגינים נשאו שלטים למען שחרורו של שליט. במקביל ברחבי העיר יצאה לדרך שיירת מחאה של כ-90 אופנוענים בליווי כוחות משטרה, כאשר הם לבושים בחולצות למען שחרורו של שליט.

משפחה בשבי - סיפורה של משפחת שליט

"מסע חייו": המצעד של משפחת שליט

הם מתכננים להגיע לכלל השגריריות הזרות בתל-אביב, בהן חברות במועצת הביטחון של האו"ם, שם הם מתכוונים לחלק מכתבים ולהפגין במטרה לדרוש לכנס מיידית את המועצה לדון בסוגיית החייל החטוף. מהמשטרה נמסר שכל ההפגנות נמצאות בשליטה וקיבלו היתר מבעוד מועד.

ביום ראשון יימשכו פעולות המחאה במסע שתקיים משפחת שליט ממצפה הילה בצפון שם הם מתגוררים לכיוון ירושלים. המסע, תחת הכותרת "מסע חייו של גלעד" יצא לדרך בשעות הבוקר המוקדמות ויימשך כ-12 ימים.

בין היתר צפויים הוריו של החייל החטוף, נועם ואביבה, יחד עם בני משפחה, חברים, אזרחים ואישי ציבור לעבור בדרכם לירושלים בנהריה, עכו, קרית מוצקין, חיפה, יגור, יקנעם, זכרון יעקב, חדרה, נתניה, קיסריה, רעננה, הרצליה, תל אביב, בית דגן, רמלה, גבעת ברנר, וירושלים.

במסגרת המאמצים לשחרור החייל, נפגש השבוע צבי שליט, סבו של גלעד, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לקראת הפגישה נאלץ שליט להמתין בלשכתו של נתניהו מספר שעות, מכיוון שראש הממשלה השתתף באותו הזמן בהצבעות על התקציב בכנסת. בתום הפגישה סיפר הסב כי נתניהו קיבל את דבריו בהבנה: "הוא טען שדבריי יילקחו בחשבון בקבלת ההחלטות".