תקרית אש ברצועה: שני פלסטינים נפגעו מירי צה"ל

תצפית צה"ל זיהתה חולייה שניסתה להתקרב אל הגדר בצפון הרצועה. כוח גדס"ר פתח בירי ממנו נפגעו הפלסטינים. שאר חברי החולייה נמלטו מהמקום. הפלסטינים מדווחים כי הפצועים במצב בינוני

חיילי צה"ל
חיילי צה"ל | צילום: רויטרס

ירי ליד הגדר בעזה: פלסטינים שניסו להתקרב לגדר המערכת בצפון הרצועה נורו היום (שבת) בידי כוחות צה"ל. צה"ל מדווח על שני נפגעים כתוצאה מהירי.

האירוע החל כשבשעות הצהריים זיהתה תצפית צה"ל מספר פלסטינים המנסים להתקרב לאזור האסור לתנועה. כוח של גדוד הסיור הבדואי ניסה להרחיקם באמצעות ירי באוויר, אולם מכשלא שעו לאזהרות ירה הכוח ירי הרתעתי ממנו נפגעו הפלסטינים. לאחר הירי, נמלטו חברי החולייה מהמקום.

ברשת הטלוויזיה "אל מנאר" מדווחים כי, בניגוד למה שדיווח צה"ל, באירוע נפגעו שלושה פלסטינים. לפי הדיווח, כל הנפגעים במצב בינוני.

העימותים בין כוחות צה"ל לחוליות המתקרבות אל הגדר הפך כבר לדרך שיגרה. ביום שני צלח אחד מניסיונות המחבלים כשמטען חבלה התפוצץ בדרום הרצועה סמוך לקיבוץ נירים. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתחילת החודש סיכל צה"ל ניסיון חדירה של שני חמושים פלסטינים שניסו לחצות את גדר המערכת באזור המועצה האזורית אשכול. התקרית החלה כשתצפיות של צה"ל זיהו את השניים מנסים לחצות את גדר הגבול סמוך לקיבוץ נירים. החמושים פתחו באש לעבר כוח של גדוד הסיור הבדואי ואלה השיבו לעברם באש והזעיקו למקום כוחות נוספים של גבעתי והשריון.

במהלך האירוע הכוננות באזור הועלתה ותושבים בארבעה יישובים התבקשו להישאר בבתיהם. הפלסטינים דיווחו כי השניים נהרגו בחילופי אש עם החיילים. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

בסוף החודש האחרון כוח של גבעתי פתח באש לעבר ארבעה פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת וסירבו לעצור. האירוע התרחש סמוך למחסום ארז בצפון רצועת עזה. כתוצאה מהירי נפגע אחד הפלסטינים.