מטוס ארקיע שהמריא מאילת ביצע נחיתת חירום בעבדה - אין נפגעים

המטוס נחת בשלום לאחר שהטייס הכריז על מצב חירום בעקבות תקלה חשמלית שהתגלתה באחד ממנועיו. לא נשקפה סכנה ל-72 הנוסעים שהיו על המטוס

מטוס של חברת ארקיע ביצע הבוקר (חמישי) נחיתת חירום בבסיס עבדה לאחר שהכריז על מצב חירום אחרי המראה מאילת. זאת, בעקבות תקלה חשמלית באחד ממנועיו. המטוס נחת בשלום ולא נשקפה סכנה ל-72 הנוסעים, שפונו מהמטוס לאחר הנחיתה.

בחודש דצמבר האחרון התגלה אירוע בטיחות חמור בנמל התעופה בן גוריון כאשר מטוס לופטהאנזה שהגיע מגרמניה נחת על מסלול שממנו התחיל להמריא מטוס אל-על בדרכו לאמסטרדם. המטוסים הגיעו בשלב הקריטי למצב של אחד מעל השני – קרבה מאד מסוכנת - מצב שלא נראה בנמל התעופה בן גוריון מעולם.

דוח רשמי של עו"ד יצחק רז, חוקר תאונות ראשי במשרד התחבורה חשף פרטים חדשים על חומרת האירוע. "במהלך האירוע התקרבו המטוסים המעורבים בתקרית כ-170 מטרים מרחק אופקי זה מזה וכ-500 רגל מרחק אנכי זה מזה. סך הכל מרחק אלכסוני – 250 מטר", כתב רז.

הוא הדגיש בדוח עד כמה המצב היה חמור: "מרגע שנוצרו תנאי הרקע ההתחלתיים התגלגל האירוע והחמיר תוך פריצת מעגלי האבטחה. התוצאה החמורה של חליפה קרובה בין שני מטוסי הנוסעים ללא קשר עין ביניהם הייתה קרובה להסתיים תאונה קשה".