לאחר ירי הרקטות: צה"ל תקף ברצועה, 3 פלסטינים נהרגו

חיל האוויר תקף חולייה בצפון רצועת עזה שניסתה לשגר רקטות קסאם לעבר שטח ישראל • הפלסטינים דיווחו על שלושה הרוגים בתקיפה, בהם בכיר בוועדות ההתנגדות העממית

(2:03 דק')

חיל האוויר תקף היום (שלישי) מטרות באיזור בית להיא שבצפון רצועת עזה. חוליית המחבלים שהותקפה ניסתה לשגר רקטת קסאם לעבר שטח ישראל. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה וזוהו כמה פיצוצי משנה.

הפלסטינים דיווחו על שלושה הרוגים בתקיפה, בהם בכיר בוועדות ההתנגדות העממית. במקביל, נורה לעבר כוח צה"ל שפעל בגבול הרצועה טיל נ"ט, אך לא גרם לנפגעים.

התקיפה אירעה אחרי ששתי רקטות קסאם נורו מרצועת עזה, ופגעו בשטח פתוח סמוך לאחד הקיבוצים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק לרכוש.

בשעות הלילה נורתה מרצועת עזה רקטת קסאם, שפגעה ישירות במיגונית של חממות באחד המושבים של המועצה האזורית חוף אשקלון. למבנה נגרם נזק, אך באירוע לא היו נפגעים. גם אמש נורתה מהרצועה רקטת קסאם שהתפוצצה בשטח פתוח במועצת שער הנגב ולא גרמה לנפגעים או לנזק.

הבוקר סיכל צה"ל ניסיון חדירה של שני חמושים פלסטינים שניסו לחצות את גדר המערכת באזור המועצה האזורית אשכול. הפלסטינים דיווחו כי השניים נהרגו בחילופי אש עם החיילים. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל.

התקרית החלה בסביבות השעה 8:30 כשתצפיות של צה"ל זיהו את השניים כשהם מנסים לחצות את גדר הגבול סמוך לקיבוץ נירים. החמושים פתחו באש לעבר כוח של גדוד הסיור הבדואי ואלה השיבו לעברם באש והזעיקו למקום כוחות נוספים של גבעתי והשריון.

במהלך האירוע הכוננות באזור הועלתה ותושבים בארבעה יישובים התבקשו להישאר בבתיהם. הכבישים לאותם היישובים נסגרו לתנועה וחלק מהילדים לא הלכו לבתי הספר. אחרי סיום התקרית הכוננות באזור הוסרה.