"ארה"ב הבטיחה לישראל קפיצת מדרגה אסטרטגית-היסטורית ביחסים"

גורם מדיני בירושלים אומר כי ישראל קיבלה מארה"ב מסר נשיאותי המבטיח ששום החלטה שהתקבלה בוועידת האו"ם לא תפגע באינטרסים החיוניים של ישראל. "ישראל קיבלה ערובות אסטרטגיות מהנשיא אובמה לשימור וחיזוק היכולות האסטרטגיות וההתרעתיות של מדינת ישראל"

גורם מדיני בירושלים אומר הלילה (ראשון) כי ישראל קיבלה ערובות אסטרטגיות מהנשיא אובמה לשימור וחיזוק היכולות האסטרטגיות וההתרעתיות של מדינת ישראל בעקבות ההתפתחויות בוועידת הגרעין בניו יורק.

לדברי הגורם "אובמה העביר לנתניהו בטוחות חד משמעיות הכוללות עליית מדרגה משמעותית בהיסטוריית היחסים של ישראל וארה"ב".

על פי המידע מירושלים מדובר במסר נשיאותי שבין היתר מבטיח ששום החלטה שהתקבלה בוועידת האו"ם "לא תפגע באינטרסים החיוניים של ישראל".

עוד נטען כי ראש הממשלה נתניהו פעל בחודשיים האחרונים בשורה של ערוצים כדי להבטיח שלהחלטת הועידה בניו יורק לא תהיה השפעה מעשית על ביטחון ישראל ובין היתר ניהל רה"מ מגעים אישיים ורצופים עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

כחלק מהפעילות האמורה החליט נתניהו בחודש אפריל השנה שלא לצאת לוועידת הגרעין שהתקיימה בוושינגטון ושר הביטחון נפגש עם הנשיא אובמה בבית הלבן.

מוקדם יותר הערב דיווח פרשן חדשות 10 לענייני צבא, אלון בן דוד, כי גורמים ביטחוניים בישראל טוענים שרה"מ נתניהו "הפקיר את הנושא הגרעיני".

"הוא לא היה נוכח בעניין" טוענים במערכת הביטחון ואמרים כי ראש הממשלה היה אמור לעמוד בחזית גם בפומבי וגם בעשייה מדינית שקטה, ופשוט הפקיר אותו.

"נתניהו בחר שלא ללכת לוועידת הגרעין לפני חודשיים שהיתה כה חשובה לאובמה מחשש שיתקפו אותו שם, הוא בחר לריב עם הממשל האמריקני ובכלל טוענים כי ראש הממשלה העדיף להגן על רמת שלמה במקום להגן על דימונה".