ישראל מגיבה: ההחלטה בעניין הגרעין פגומה מיסודה ונגועה בצביעות

מלשכת רה"מ נמסר כי ישראל אינה מחויבת להחלטת ועידת הגרעין שקראה לקדם את פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני, ולא תיטול חלק ביישומה • "איראן שמפרה את האמנה לאי הפצת נשק גרעיני כלל אינה מוזכרת בהחלטה", נאמר

(1:09 דקות)

הארגון הבינלאומי למניעת הפצתו של נשק גרעיני הודיע הלילה כי על ישראל לפתוח את מתקני הגרעין שלה לפיקוח בינלאומי, אבל הערב (שבת) אומרים בישראל כי מדובר בהחלטה "פגומה מיסודה ונגועה בצביעות".

בהודעה של ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ נמסר כי ההחלטה מתעלמת מהמציאות במזרח התיכון ומהאיומים האמיתיים הנשקפים לאזור ולעולם כולו: "החלטה זו מתמקדת דווקא בישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שהיא המדינה היחידה בעולם שיש עליה איומי השמדה".

התגובה מתייחסת גם לסוגיית הגרעין האיראני: "איראן, שמפירה את האמנה לאי הפצת נשק גרעיני ומכריזה בגלוי על רצונה למחוק את ישראל מעל פני האדמה, כלל אינה מוזכרת בהחלטה".

ישראל, כך נאמר, אינה מתכוונת לקיים את ההחלטה. "כמדינה שאינה חתומה על האמנה, ישראל איננה מחוייבת להחלטת ועידת הסקר, והוועידה אינה מהווה כל מקור סמכות עבור ישראל. לאור אופייה המעוות של ההחלטה, ישראל לא תיטול חלק ביישומה", נאמר בתגובה.

תמונה - רויטרס