הפלגה סוערת: המשט יתעכב בעוד יום

"נאלצנו לשנות פעמיים את נקודת המפגש בין כלי השייט בגלל ישראל", אמר פעיל באחת הספינות. "הועדה הפלסטינית העממית למאבק במצור" קראה לקהילה הבינלאומית לספק אבטחה למשט. סגן שר החוץ: "לא ניתן למשט הזה לעבור"

כלי התקשורת הערביים מדווחים היום (שבת) כי משט הספינות לרצועת עזה, שתוכנן להגיע לחופי העיר היום, יגיע רק מחר בשל עיכובים נוספים בהפלגות.

לשידור החי מהמשט »

הגעתו של המשט כבר נדחתה ביום, וכעת זוהי דחייה נוספת בהגעתו המתוכננת.

"נאלצנו לשנות פעמיים את נקודת המפגש בין כלי השייט", אמר אודרי בונה, פעיל שנמצא על אחת הספינות והוסיף "קיים חשש שישראל ישתלטו על הספינות".

מוקדם יותר, קראה "הועדה הפלסטינית העממית למאבק במצור" לקהילה הבינלאומית ולכלל "שוחרי השלום בעולם" לספק אבטחה בינלאומית הולמת למשט המחאה. הועדה הזהירה ממצב שבו חיילי צה"ל יפגעו ב-750 הפעילים שנמצאים על הספינות, זאת לאחר שבישראל החליטו לעצור את המשט בדרכו ולמנוע ממנו להגיע פיזית לרצועה.

דני אילון: "מדובר בהתארגנות איסלאמיסטית חמאסית"

ביום רביעי הבהירו בצה"ל כי אין בכוונתם לאפשר לספינות להגיע אל חופי הרצועה, אך ציינו כי הציוד ההומניטרי שנושאים עמם פעילי השמאל יועבר לתושבי הרצועה, אם יימצא מתאים לכך.

בתוך כך, אמר היום סגן שר החוץ, דני איילון, כי המשט הוא פרובוקציה והפרה בוטה של חוק הים. "לא ניתן למשט הזה לעבור", אמר אילון במסגרת אירוע "שבתרבות" בבאר שבע. עוד הסביר כי מדובר ב"פגיעה בביטחון ישראל. אנו נערכים מראש ומסבירים מה המצב בעזה. אין משבר הומניטרי".

אילון הסביר כי משרד החוץ נעזר באמצעי תקשורת שונים ואתרי אינטרנט על מנת להסביר את המצב. "מדובר בהתארגנות איסלאמיסטית חמאסית", טען. סגן השר הכליל גם את הח"כית חנין זועבי בהתארגנות, ואמר כי "יש ח"כים הפועלים בחוסר אחריות. יש לתת את הדעת כיצד למנוע זאת".