אמיר מח'ול הואשם בריגול חמור: מסר מידע רגיש לחיזבאללה

בחקירתו בשב"כ הודה כי מסר לארגון מידע על מיקום מתקן המוסד ומתקני שב"כ. בנוסף התבקש למסור מידע על שיירת רה"מ. "נקודת השבר שלי היתה במלחמת לבנון השנייה, כשראיתי את היחס המפלה כלפי האוכלוסיה הערבית", הסביר

(2:39 דק')

כתב האישום בפרשת הריגול החמורה בה מואשם אמיר מח'ול הותר הבוקר (חמישי) לפרסום: מכתב האישום עולה כי מח'ול מסר מידע רגיש לידי ארגון חיזבאללה. בידי השב"כ הודאה מפורטת בה מודה מח'ול כי מסר מידע אודות מיקומו של מתקן המוסד, מיקומו של מפעל רפא"ל ומתקני שב"כ בצפון הארץ.

לפי כתב האישום, תחילתה של הפרשה נעוצה בפגישה בין מח'ול לנציג ארגון חיזבאללה, חסן ג'עג'ע, ב-2004 בירדן. באותה תקופה, לפי האישום, לא ידע כי ג'עג'ע הוא נציג הארגון אך הדבר התגלה לו לאחר מלחמת לבנון השנייה.

בשנת 2008 נסע לפגישה עם סוכן מטעם חיזבאללה בקופנהגן שבדנמרק כשהוא מצוייד במחשבו הנייד. במהלך המפגש בין השניים, שנערך בסודיות, הציג עצמו הסוכן כשליח ארגון החזבאללה והתקין במחשבו תוכנת הצפנה. בתום הפגישה הציע הסוכן הזר למח'ול כסף מזומן כדי שיוכל לכסות את הוצאות הביקור בקופנהגן.

בתום הנסיעה כששב לישראל המשיך להיות בקשר אינטרנטי מוצפן עם מפעיליו מחיזבאללה. בחקירתו הודה כי בין היתר מסר מידע על המיקומים בחיפה בהם נפלו טילים במהלך מלחמת לבנון השנייה. כמו כן סיפר כי העביר את המידע שהצליח למצוא באשר למקום מגוריו של ראש השב"כ, יובל דיסקין.

עוד התבקש במסרים מוצפנים למסור לארגון ידיעות אודות סדרי ותחמושת בסיסים צבאיים בהם הקרייה ומחנה נחשונים הסמוך לראש העין. בשב"כ אומרים כי מח'ול ניצל את אזרחותו הישראלית כדי לנוע בחופשיות בישראל ולאסוף בין היתר, על פי החשד, חיפש מידע לצורך ביצוע פיגועים ויתכן שאף לצורך טיווח הרקטות שבידי חיזבאללה

"נקודת השבר שלי היתה במלחמת לבנון השנייה, ראיתי איך מפנים את האוכלוסיה היהודית מחיפה איך מתייחסים אליהם ואת היחס הגרוע לערביי חיפה", הסביר מח'ול בעדותו בשב"כ. בין היתר הודה כי חיזבאללה דרש ממנו מידע על שיירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו וכן על תנועות שר הביטחון, אהוד ברק וראש השב"כ דיסקין.

במסגרת פעילותו העביר לארגון שמות ופרטים אישיים של שישה ישראלים תושבי חיפה, סחנין ואום אל פחם. השישה צויינו כמי שהוא מאמין שניתן יהייה לגייסם בנוסף לפעילות לטובת הארגון.

ב-2009 נעצר ראוי סולטאני והואשם בעבירות ביטחון לטובת ארגון חזבאללה. מח'ול פחד כי סולטאני ימסור מידע והשמיד את תכנת ההצפנה כשהוא זורק את הדיסק הקשיח לפח האשפה.

באפריל 2010 פנה המפעיל חסן ג'עג'ע, למח'ול והורה לו לצאת בדחיפות מהארץ לקפריסין או ירדן, מבלי לפרט את הסיבה. הוא ניסה לצאת מהארץ לכיוון ירדן, כפי שהורה לו ג'עג'ע, אך יציאתו נמנעה בצו מנהלי.

מח'ול: השב"כ שולט במערכת המשפט בישראל

"השב"כ שולט במערכת המשפט בישראל", אמר מח'ול בדיון בכתב האישום בבית המשפט. עוד הוסיף כי הוא כופר בכל האישומים.

גורם בכיר בשב"כ סיפר בתדרוך שהתקיים הבוקר כי חיזבאללה עושה מאז מלחמת לבנון השנייה חקר ביצועים כפי שעושה חיל האוויר הישראלי, באשר לפגיעת הרקטות. במסגרת זו ביקש ממח'ול לבדוק אתרי נפילה שונים כדי לשפר את ירי הרקטות של חיזבאללה במלחמה הבאה מול ישראל.

השב"כ העבירו את פרטי המקרה למחלקת ביטחון המידע באגף המודיעין של צה"ל וזו קבעה כי מח'ול העביר לחיזבאללה מידע בעל ערך מודיעיני גבוה. בשב"כ אומרים כי הם מזהים בשנים האחרונות עליה משמעותית במאמצים של חיזבאללה לגייס פעילים מקרב ערביי ישראל ומתמקד בגורמים בדלניים ופליליים שמתנכרים למדינה, תוך ניצול אזרחותם הישראלית.

מח'ול הינו פעיל זכויות אדם מוכר וידוע ומכהן כמנכ"ל אתיג'אה - ארגון גג של ארגוני החברה האזרחית הערבית. בנוסף הוא גם אחיו של עיסאם מחול, אשר שימש חבר כנסת מטעם מפלגת חד"ש ואף היה קורבן של נסיון התנקשות בחייו, בחיפה בשנת 2003.