משרד החוץ על גירוש הדיפלומט: "מצרים על הצעד האוסטרלי"

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי תגרש משטחה דיפלומט ישראלי, בשל פרשת זיוף הדרכונים בחיסול בדובאי • גורמים מדיניים אמרו ל-nana10 כי הדיפלומט שגורש זהה בתפקידו לנציג שגורש מבריטניה וכי בימים אלה נמצא השגריר בארץ

(1:45 דקות)

לאחר ההודעה על גירושו הצפוי של דיפלומט ישראלי מאוסטרליה, גורמים מדיניים אמרו הבוקר (שני) לחדשות nana10 כי האישיות המגורשת נושאת באותו התפקיד כזה של הדיפלומט הישראלי שגורש בבריטניה בחודש מרץ. כזכור, אמצעי התקשורת האנגלים דיווחו אז כי הדיפלומט שגורש מארצם היה נציג המוסד בשגרירות.

אחרי הודעתו של שר החוץ האוסטרלי כי כי ארצו פנתה לישראל בבקשה להוציא מהמדינה דיפלומט מטעמה הוציא משרד החוץ הישראלי תגובה מטעמו. בהודעה נמסר כי בירושלים "מצרים על הצעד האוסטרלי שאינו עולה בקנה מידה אחד עם טיבם וחשיבותם של היחסים".

בתוך כך נודע ל-nana10 כי שגריר, ישראל באוסטרליה, יובל רותם, נמצא כעת בביקור עבודה בישראל שתוכנן מראש. לפי הדברים, אין כל קשר בין הביקור לבין דרישת שר החוץ האוסטרלי להוציא את הנציג הישראלי מארצו.

הצעד האוסטרלי מגיע לאחר שהחקירה שנערכה במדינה בעקבות פרשת החיסול בדובאי העלתה כי ישראל אחראית לזיופם של ארבעה דרכונים אוסטרלים. "זו אינה התנהגות ידידותית", אמר שר החוץ בתגובה לממצאי החקירה בהודעה שמסר.

אוסטרליה מתכוננת בימים אלה לקראת בחירות והאופוזיציה דווקא תומכת בישראל. יו"ר האופוזיציה באוסטרליה, ג'ולי בישופ, אמרה כי היא חוששת "שמדובר בהחלטה פוליטית כיוון שאין ראיות מוצקות המוכיחות כי ישראל היתה מעורבת בזיוף דרכונים אוסטרליים". במקביל בקנברה ביקשו להדגיש כי הברית בין קנברה לירושלים איננה בסכנה לעת עתה.

בחודש מרץ הודיע שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, כי ביקש לשחרר משירות דיפלומטי נציג מהשגרירות הישראלית במדינה. "העובדה שהזיוף בוצע על-ידי ידידה קרובה כל-כך, מעליב", אמר מילבנד.

עוד הוסיף בדבריו כי למרות שיתוף הפעולה העמוק עם ירושלים, "לונדון אינה יכולה לעבור לסדר היום על זיוף דרכוניה בפעולת החיסול".