תחת אבטחה של מאות שוטרים: החל פינוי הקברים בביה"ח ברזילי

אנשי רשות העתיקות החלו לפנות את הקברים העתיקים מן האתר המיועד לחדר המיון החדש בבית החולים באשקלון • מאות שוטרים שומרים על הסדר וחוסמים את הכניסות לעיר • בירושלים התפרעו חרדים בכמה מוקדים במחאה על הזזת הקברים

אנשי רשות העתיקות החלו הלילה (ראשון) לפנות באבטחה כבדה של המשטרה את הקברים העתיקים מן האתר המיועד לחדר המיון החדש בבית החולים "ברזילי" באשקלון.

ב"קול ישראל" דווח כי 450 שוטרים שומרים על הסדר בבית החולים ובסביבתו וחוסמים את הכניסות לעיר.

במקביל, עשרות רבות של חרדים התפרעו ברחובות הבירה, בשלושה מוקדים שונים במחאה על הכוונה להזיז את הקברים העתיקים שנגלו במתחם. ב"ברזילי" כשלושים אריכאולוגים של רשות העתיקות עומדים להתחיל בהכנת הקרקע במקום, כדי שכבר בשעות הבוקר יוכלו להתחיל להוציא את העצמות מן הקברים.

פינוי הקברים ממתחם "ברזילי" נערך לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, שם קץ למחלוקת והנחה את הדרג המקצועי של משרד הבריאות להיערך לבניית חדר המיון הממוגן באתר המקורי, למרות הימצאותם של הקברים במקום.

בהתאם להחלטה הבטיח להנהלת בית החולים בתחילת השבוע מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, כי תהליך פינוי הקברים העתיקים יחל בקרוב.

כזכור, לאור התנגדויות של יהדות התורה לפינוי הקברים, החליטה בתחילה הממשלה לעכב את התחלת ההליכים לבניית חדר המיון בחודש ימים. אולם בהמשך הודיע נתניו כי לא ימתין והקדים את ההכרעה. העבודות שיעשו בידי רשות העתיקות צפויות להימשך בין יומיים לשלושה.