הגבלת שכר הבכירים: תוקם ועדה שתגיש המלצות תוך חודשיים

בעקבות בקשת ראש הממשלה, החליטו חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ לדחות את העלאת הצעת החוק שלהם להגבלת שכר הבכירים במשק • בתקופת הדחייה תקום ועדה ממשלתית ותציג את ממצאיה, בהתייעצות עם חברי הכנסת • יחימוביץ' וכץ: "לא נאפשר את מיסמוס הנושא"

(1:55 דקות)

חברי הכנסת שלי יחימוביץ' מהעבודה וחיים כץ מהליכוד נענו היום (ראשון) לבקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והסכימו לדחות ב-60 יום את העלאתה של הצעת החוק להגבלת שכר הבכירים במשק.

בתקופה זו תקום ועדה ממשלתית ותציג את ממצאיה תוך התייעצות עם חברי הכנסת. אם התוצאה לא תהיה לשביעות רצונם, הם ישובו ויעלו את ההצעה בתום 60 יום.

"אנחנו מברכים את ראש הממשלה על כך שלראשונה הוא פועל להגבלת שכר הבכירים המופרז, ואולם לא נאפשר מסמוס של הנושא וההצעה תעבור ברוב הגדול שיש לה אם לא יימצא פתרון ממשלתי אמיתי", אמרו יחימוביץ' וכץ.

בתגובה להחלטה אמר חבר הכנסת, אריה אלדד: "לא צריך ועדה מקצועית כדי לקבוע סטנדרטים מינימלים לצדק. העובדה שנתניהו נחלץ להגן על אלו המשתכרים משכורות עתק במשק על חשבון הציבור מתקשרת היטב לתפיסת עולמו הכלכלית והחברתית. כשם שרפורמת הקרקעות שלו לא נועדה להקל על הליכים בירוקרטים לסגירת מרפסת, אלא להפוך ספסרי קרקעות לעשירים הרבה יותר כך גם התנגדותו להניח תקרה מעל משכורות הבכירים בחברות שהציבור שותף להן. מכאן ועד לשחיתות הדרך קצרה וכל מי שפוסע בה צריך לזכור עד כמה התהום קרובה והמדרון חלקלק".

מוקדם יותר ביקש נתניהו בישיבת שרי המפלגה מנציגי הליכוד בוועדה למנוע הצבעה חפוזה כלשונו, על הצעת החוק מחשש למה שהגדיר, "פגיעה בכלכלה הישראלית".

"האחריות הכוללת לכלכלת ישראל היא שלי"

"כמובן שכבר היום יש מגבלות רבות על שכר בכירים בחברות הממשלתיות. באשר לשכר בכירים בסקטור הפרטי, אני מוכן לבדוק פתרונות שונים לבעיה. אבל צריך ללמוד את הנושא לעומק. אנחנו פועלים היום בעולם כלכלי גלובלי, וקודם כל צריך לבדוק אלו פתרונות מוצלחים כבר קיימים לבעיה הזאת במקומות נוספים בעולם הנאור", אמר נתניהו.

לדבריו, "צריך לפתור את בעיית שכר הבכירים, מבלי שהפתרון הזה יגרום למשק הישראלי בעיות אחרות. האחריות הכוללת לכלכלת ישראל היא שלי, ולכן אני מתכוון לבקש משר המשפטים לבחון את האפשרות לגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין הזה".

"אני חושב שזה לא יהיה נכון להסתמך על הצעות חוק פרטיות", אמר ראש הממשלה. "זה ייתן לנו זמן ללמוד את הנושא ביסודיות ויאפשר לנו לגבש פתרון שלא יפגע בכלכלה ולא יגרום למשקיעים לצאת מכאן".

יש לציין, כי בסוף השבוע, התחייבו רוב שרי העבודה והליכוד לתמוך ביוזמה, שתגביל את שכר העובד הבכיר לסכום של עד פי 50 משכר העובד הזוטר באותה חברה.