רה"מ ושר האוצר פועלים לדחיית ההצבעה בנושא הגבלת שכר הבכירים במשק

בישיבת שרי הליכוד לפני תחילת ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה להצעת החוק בנושא שכר בכירים שאמורה לעלות לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. "אני מתכוון לבקש משר המשפטים לבחון את האפשרות לגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין הזה". לפי ההצעה, שכר העובד הבכיר יוגבל לסכום של עד פי 50 משכר העובד הזוטר באותה חברה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ פועלים לדחות את ההצבעה המתוכננת אחר הצהריים (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, בנושא הגבלת שכר הבכירים במשק.

בישיבת שרי מפלגתו ביקש נתניהו מנציגי הליכוד בוועדה למנוע הצבעה חפוזה כלשונו, על הצעת החוק של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהעבודה מחשש למה שהגדיר, "פגיעה בכלכלה הישראלית".

"כמובן שכבר היום יש מגבלות רבות על שכר בכירים בחברות הממשלתיות. באשר לשכר בכירים בסקטור הפרטי, אני מוכן לבדוק פתרונות שונים לבעיה. אבל צריך ללמוד את הנושא לעומק. אנחנו פועלים היום בעולם כלכלי גלובלי, וקודם כל צריך לבדוק אלו פתרונות מוצלחים כבר קיימים לבעיה הזאת במקומות נוספים בעולם הנאור", אמר נתניהו.

לדבריו, "צריך לפתור את בעיית שכר הבכירים, מבלי שהפתרון הזה יגרום למשק הישראלי בעיות אחרות. האחריות הכוללת לכלכלת ישראל היא שלי, ולכן אני מתכוון לבקש משר המשפטים לבחון את האפשרות לגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין הזה".

"לגבש פתרון שלא יפגע בכלכלה"

"אני חושב שזה לא יהיה נכון להסתמך על הצעות חוק פרטיות", אמר ראש הממשלה. "זה ייתן לנו זמן ללמוד את הנושא ביסודיות ויאפשר לנו לגבש פתרון שלא יפגע בכלכלה ולא יגרום למשקיעים לצאת מכאן".

יש לציין, כי בסוף השבוע, התחייבו רוב שרי העבודה והליכוד לתמוך ביוזמה, שתגביל את שכר העובד הבכיר לסכום של עד פי 50 משכר העובד הזוטר באותה חברה.