הוצע לו שוחד? נתניהו סתר את עצמו בראיונות לתקשורת

בשנת 2006 העניק ראש הממשלה ראיון לעיתונאי "הארץ" בו אמר שבתחילת כהונתו כשר אוצר ניסו לרתום אותו לעסקת שוחד. אלא שבראיון לערוץ 2 היום הבהיר נתניהו כי איש לא פנה אליו בעבר עם הצעה לקבלת שוחד

(1:18 דקות)

מבוכה קלה לראש הממשלה: בראיון שהעניק הערב (חמישי) לחדשות ערוץ 2, הבהיר בנימין נתניהו כי מעולם לא הוצע לו לקבל שוחד במהלך תפקידיו השונים, דברים הסותרים באופן מוחלט את הצהרותיו לעיתון "הארץ" לפני כארבע שנים, לפיהן הוצע לו בעבר שוחד.

בראיון לערוץ 2 הערב התייחס ראש הממשלה לפרשת השחיתות שזכתה לכינוי "פרשת הולילנד" ונשאל האם הוצע לו בעבר שוחד במהלך הקדנציה שלו. "אליי איש לא פנה", הבהיר נתניהו.

אלא שבעיתון "הארץ" הופיעו דברים קצת אחרים. בראיון שהעניק בשנת 2006 לעיתונאי ארי שביט אמר נתניהו את הדברים הבאים: "בתחילת כהונתי כשר אוצר ניסו לרתום אותי לעסקת שוחד".

נתניהו סרב בראיון ההוא להסגיר את שמו של מציע השוחד וכשנשאל מדוע לא התלונן במשטרה הוא הוסיף: "ההצעה הועברה אליי באופן מתוחכם מאוד, לא נתתי לה להתפתח, עצרתי אותה לפני שהיא קיבלה מובהקות".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מעולם לא קיבל הצעה לשוחד – בדיוק כפי שאמר הערב בראיון לערוץ 2. הסיבה לכך פשוטה: במקרה היחיד שבו היה גישוש ראשוני ועקיף, לפני שנים, מר נתניהו עצר אותו הרבה לפני שההצעה קיבלה מובהקות והוא לא נתן לה כלל להתפתח. מאוחר יותר מר נתניהו סיפר על האירוע ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז".