"עדיין מדמיין את אילן חוזר הביתה עם המדים והחיוך"

בבית העלמין הצבאי בראשון לציון הובא למנוחות סמל ראשון אילן סביאטקובסקי שנהרג בסוף השבוע בחילופי האש בגבול רצועת עזה • אחיו אריק ספד לו וחברתו אמרה כי תנצור לעד את הרגעים שהיו להם יחד

(45 שניות)

סמל ראשון, אילן סביאטקובסקי, שנהרג בסוף השבוע בחילופי האש בגבול רצועת עזה, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי בראשון לציון.

מאות בני משפחה וחברים ליוו אותו בדרכו האחרונה, בבית העלמין הצבאי שבעירו. מפקד חטיבת גולני ספד בהלוויה, ואמר כי הוא היה אדם משכמו ומעלה. אחיו אריק אמר, כי הוא עדיין מדמיין את אילן חוזר הביתה עם המדים והחיוך שאפיינו אותו.

החברה שלו, שירן אמרה, כי תנצור לעד את הרגעים שהיו להם יחד. מוקדם יותר, נטמן בבית העלמין הצבאי שבהר-הרצל, רב-סרן אלירז פרץ, בן 32 מעלי.

בתוך כך, הרמטכ"ל גבי אשכנזי בא היום לרצועת עזה, למקום שבו אירעה ביום שישי התקרית הקטלנית. רב-אלוף אשכנזי שמע עדויות מחיילים שהשתתפו באירוע, ושיבח את פעולתם. הכוחות באזור הרצועה הנוחו להגביר עירנות לקראת הפסח. עם זאת, נמנע צה"ל לפי שעה מלהגיב על האירוע ביום שישי.

סביאטקובסקי היה אמור לסיים את שירותו בגזרה בדיוק השבוע. סמ"ר סביטאטקובסקי נכנס יחד עם כוח "גולני" בפיקודו של רס"ן פרץ, לתוך שטח הרצועה. לאחר שהכוח נתקל במחבלים נפגע החייל מהאש ונהרג. מפקד הכוח, רס"ן פרץ נהרג אף הוא בהתקלות. הוא הובא למנוחות מוקדם יותר בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

האירוע התרחש לאחר שתצפית של צה"ל זיהתה מספר מחבלים שהתקרבו לגדר המערכת במטרה להניח מטעני חבלה. הלוחמים הסתערו לעבר המחבלים, אך אחד מהם הצליח לירות לעבר הכוח ופגע ככל הנראה ברימון שהיה באפודו של הסמג"ד.

בהתקלות נפצעו גם שני חיילים, גשש וקשר הסמג"ד שספגו רסיסים בכל חלקי גופם. הקשר, גיא אלמקייס, נפצע קשה מאוד והיה חשש לחייו, אך אתמול דווח כי לאחר התדרדרות שב מצבו והתייצב. אלמקייס שחגג את יום הולדתו ה-20 חזר לנשום בכוחות עצמו.

התקרית שאירעה במרכז הרצועה היא הקשה ביותר מאז מבצע "עופרת יצוקה". בתגובה לאירוע נכנסו בסוף השבוע כוחות צה"ל לרצועה עם דחפורים, טנקים וחיל רגלים וניטרלו במשך שעות ארוכות את זירת הארוע.