דיווח: שני מחבלים נהרגו מאש צה"ל ברצועת עזה

הפלסטיניים מדווחים על חילופי אש שהתפתחו בין חיילי צה"ל לחמושים באזור חאן יונס. על פי הדיווחים, החמושים ככל הנראה ניסו להניח מטען ליד גדר המערכת. ב"אל-ערבייה" דווח על פעילות של חיל האוויר באזור. גם בחמאס וגם בפתח קיבלו אחריות לאירוע

(1:31 דקות)

חילופי אש ברצועת עזה: שני חמושים נהרגו היום אחרי הצהריים (שישי) בחילופי אש עם צה"ל ממזרח לחאן יונס. כך מדווחים כלי תקשורת פלסטיניים.

על פי הדיווחים, החמושים ככל הנראה ניסו להניח מטען ליד גדר המערכת באזור ציר כיסופים והותקפו על ידי צה"ל. במהלך האירוע ירו החמושים פצצות מרגמה לאזור התקרית. בנוסף, רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" מדווחת כי החמושים ניסו לחטוף חייל וכי באזור נרשמה פעילות של חיל האוויר.

גם גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, וגם גדודי חללי אל-אקצה של הפתח קיבלו אחריות לאירוע. דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם אמר כי מדובר ב"הגנה עצמית", לאחר שכוח צה"ל נכנס לדבריו לתוך שטח הרצועה.

זמן קצר לפני כן התרחש בגבול עם רצועת עזה אירוע נוסף. נער פלסטני בן 15 נפצע בינוני מאש צה"ל באזור מחסום ארז שבצפון הרצועה לאחר שהתקרב לגדר המערכת מכיוון הריסות היישוב ניסנית.

החיילים קראו לנער לעצור, אך הוא המשיך להתקדם לעברם. הם פתחו בנוהל מעצר חשוד וירו לעברו. הנער, כאמור, נפגע ופונה על ידי "הסהר האדום" לבית החולים בעיר עזה.

מוקדם יותר הבוקר התפוצצה במועצה האזורית שער הנגב רקטת קסאם שנורתה לעבר ישראל מרצועת עזה. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.