דיווח: נער פלסטיני בן 16 נהרג מאש צה"ל ליד שכם

גורמים פלסטינים מדווחים כי הנער - מוחמד קאדוס - נפגע במהלך עימותים עם כוחות צה"ל בכפר עראק בורין. בצה"ל אומרים בתגובה כי במקום נורו רק כדורי גומי ולא אש חיה

(1:40 דקות)

גורמים פלסטינים מדווחים כי מוחמד קאדוס, נער פלסטיני בן 16, נהרג היום (שבת) ונער נוסף נפצע באורח אנוש במהלך עימותים עם חיילי צה"ל בכפר עראק בורין הסמוך לשכם.

מצה"ל נמסר כי עשרות פלסטינים הגיעו במטרה לעורר פרובוקציה מסוכנת מול היישוב ברכה, וקיימו הפרת סדר אלימה ולא חוקית. הערב יערוך מפקד החטיבה המרחבית שומרון, אל"מ איציק בר, תחקיר אודות נסיבות האירוע.

"דובר צה"ל מבקש להדגיש כי לא נעשה שימוש בירי חי כפי שנטען בחלק מאמצעי התקשורת ולהבהיר כי קודם לירי הגומי נעשה שימוש ברימוני גז. מפירי הסדר נפגעו מכדורי גומי שנורו לעבר ההמון בהתאם לנהלים", נאמר בהודעת הצבא.

תוך כך, טוען ארגון "בצלם" כי ברשותו נמצאים תצלומי גופתו של ההרוג, המוכיחים כי הוא נהרג מאש חיה של חיילי צה"ל ולא מכדורי גומי. לפי הטענה, בתצלום ראש שנערך להרוג בבית החולים רפידיה שבשכם נראה קליע ושבר בגולגולת באיזור המצח. מהארגון נמסר: "הקליע זהה בצורתו לקליע חי ושונה לחלוטין משני הסוגים של כדורי מתכת מצופי גומי שנמצאים בשימוש הצבא", מסר הארגון.

בצהריים: עשרות פלסטינים הפגינו בשועפט

מוקדם יותר היום התקהלו כמה עשרות מתושבי מחנה הפליטים שועפט שצפון ירושלים, החלו להבעיר צמיגים וליידות אבנים. כוחות מג"ב הוזעקו למקום ופיזרו את ההפגנה באמצעות גז מדמיע.

אתמול הסתיימו תפילות יום השישי בהר הבית ללא אירועים מיוחדים, זאת לאחר שהמשטרה נערכה בכוחות מתוגברים במזרח ירושלים ובכפרים סביב הר הבית מחשש למהומות.