בדיקת "חדשות 10": שרשרת של כשלים בפרשת האונס הקבוצתי

האונס הסדרתי של נערה בתל-אביב התרחש לאורך שלוש שנים, ואף אחד לא ידע. אפילו לא העובדים הסוציאלים והפסיכולוגים שטיפלו בתלמידה לעיתים קרובות. בדיקת "חדשות 10" מגלה שרשרת של כשלים

(3:15 דקות)

היסטריה. אין מילה אחרת לתאר את מה שארע הבוקר בבית הספר בצפון תל אביב, שבו לומדים הנערים החשודים בביצוע האונס הקבוצתי שנחשף אמש. צוות המורים עשה הכל כדי להרחיק היום את התלמידים מהתקשורת, אך בשיעורים, בהפסקות ואחרי הלימודים שיחת היום הייתה פרשת האונס.

בינתיים כבר החלו חילופי האשמות. איך דבר כזה קורה? כיצד הזוועה מתנהלת מתחת לאפם של המורים, התלמידים האחרים ומערכת הרווחה? "צריך לבדוק את מערכת החינוך", טוענת הילה אריאל, מנהלת המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית תל אביב.

על עובדה אחת אין ויכוח - הנערה, שנפלה קורבן למעשי האונס, טופלה בידי גורמי רווחה במשך שנים. "הסוד הזה שהיה שמור עימה לא נחשף לצערנו הרב במשך כל שנות הטיפול בה", אומרת שושנה חרחס, מנהלת אגף לשירותים חברתיים בעירייה.

בצד השני נמצאים הורי החשודים, שלא מתכוונים לשתוק כשהילדים שלהם יושבים במעצר. אביו של אחד החשודים אמר לנו היום: "המשטרה מציגה מקרה חריג שנשמע בתקשורת כאיום ונורא. הם מציגים 13 נערים שהתאגדו ביניהם ועשו את כל המעשים ביחד, בעוד הנערה התחילה את המעשים איתם כשהיא הייתה בת 15 והם לא רלוונטיים לנערים בכלל".

אב נוסף מספר: "המשטרה ניפחה את כל הפרשה הזאת מעבר לכל פרופורציה ונתנה לזה הד תקשורתי מאוד חזק. יש לי פתיחות גדולה מאוד עם הבן שלי בכל מה שקשור בנושא של מין. אנחנו מדברים על הכל, ואם הוא נמצא במצוקה כלשהי, אמרנו לו שאנחנו תמיד נמצאים וצריכים לעזור לו".

האסטרטגיה המשפטית של צד החשודים ברורה - אי אפשר לדבר כאן על אונס, הכל היה בהסכמה. "מרשי טוען שלא היה שום אלמנט של אלימות כלפי הנערה", אומר עורך הדין פאדי חמדן, פרקליטו של אחד החשודים. הנהלת בית הספר אומרת שהיא פועלת על פי הנחיות משרד החינוך ואילו המשרד טוען שהוא פועל על פי הנחיות המשטרה ושומר על קשר עם התלמידה ועם המשפחה.