חשש מהסלמה בעימותים בחברון. רה"מ: מדובר באי הבנה

במערכת הביטחון החליטו להטיל סגר על יו"ש מחשש לפיגועים בחגיגות הפורים. ראש הממשלה נתניהו ניסה להרגיע את השטח: ההחלטה על רענון רשימת אתרי המורשת הלאומיים נעשתה בשיתוף עם הוואקף. "מדובר באי הבנה"

(4:19 דקות)

במערכת הביטחון החליטו לתגבר את הכוחות ברחבי יהודה ושומרון וזאת כחלק ממהכנה להמשך ההסלמה בעימותים באזור. בין השאר יועברו כוחות של משטרת הגבולות וצה"ל לסייע בפיזור ההפגנות. כמו כן צה"ל יטיל החל מהיום בחצות ועד צאת חג הפורים סגר מלא על השטחים בכדי למנוע אפשרות של כניסת מפגעים לחגיגות.

בתוך כך ניסה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרגיע את השטח והבטיח לפלסטינים כי החלטת הממשלה ביחס לאתרי המורשת לאומיים לא תפגע בזכויות המתפללים המוסלמים במקום. "מדובר באי הבנה. אין כוונה לשנות את הסטטוס-קוו בעניין תפילת יהודים ומוסלמים. כל מה שאנו רוצים זה לתחזק את סידורי התפילה הקיימים. עשינו את השיפוצים בתיאום עם הוואקף המוסלמי".

בפגישה עם מערכת ערוץ 9 בטלוויזיה ברוסית, הוסיף נתניהו כי מדובר בשיפוץ הכרחי לאתרים עתיקים. "אנחנו רוצים לבצע פעולות שימור ותחזוקה גם בחלק היהודי. אלה אתרים של אבות ואמהות העם היהודי. אנו מכבדים גם את אלה וגם את אלה - ואת חופש הפולחן".

גם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס לנושא ואמר כי הממשלה לא תיסוג מהחלטתה. "איננו חוששים משום דבר. מי שמאיים שימשיך לאיים. אני אומר את זה כשר בממשלה, יש לנו מספיק כוח וביטחון כדי שכל המאיימים יוכלו להמשיך רק לאיים".

במערכת הביטחון מעריכים כי בימים הקרובים ימשיכו ידויי האבנים וההתפרעויות ברחבי יהודה ושומרון וזאת על רקע החלטת הממשלה , כמו גם בשל הסמיכות ליום השנה לטבח במערת המכפלה.

מערכת הביטחון טוענים כי, ככל הנראה, לא מדובר באירועים שמאורגנים על ידי הנהגת הפת"ח, אלא בהתקוממות מקומית. הם הוסיפו כי בכוונתם לדכא את ההתפרעויות עוד באיבן מחשש כי הן יחריפו ולכן הטיפול בהפגנות יהיה קשה ויכלול רימוני גז והלם.