עימותים בחברון. ח"כ ברכה: נפגעתי מירי רימונים של צה"ל

יושב ראש חד"ש, מוחמד ברכה, טען כי נפגע במהלך הפגנה נגד הצהרת הממשלה על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומית. תקף את החלטת נתניהו. "הוא מחזיר את הגלגל אחורה, וחוזר על כל מה שעשה בקדנציה הראשונה שלו"

16 שנים אחרי "טבח גולדשטיין" ועל רקע החלטת הממשלה להכליל את מערכת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת הלאומיים הראויים לשימור, התפרעו היום (חמישי) עשרות פלסטינים בחברון ויידו אבנים לעבר חיילי צה"ל שבמקום. יושב ראש מפלגת חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה, השתתף גם הוא בעימותים ולטענתו נפגע מרימוני גז והלם שהשליכו חיילי צה"ל בבמהלך ניסיון לפזר הפגנה בחברון. ברכה לא נזקק לאשפוז והתאושש לאחר שקיבל טיפול במקום.

ברכה השתתף בהפגנה, במחאה על החלטת הממשלה לצרף את מערת המכפלה ואת קבר רחל לרשימת אתרי המורשת הלאומית. "נתניהו מתמחה בהבערת אש", אמר ברכה, "הוא מחזיר את הגלגל אחורה וחוזר על כל מה שעשה בקדנציה הראשונה שלו. ממשלת נתניהו-ברק דוחפת לפיצוץ כדי להכשיל כל סיכוי לפתרון".

הפלסטינים שהתפרעו, ובהם צעירים, הבעירו צמיגים במקום. כוחות הביטחון מנסים לפזר את המפגינים, ועד כה לא דווח על נפגעים.

גם ביום שלישי פרצו עימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים סמוך ליישוב היהודי בחברון. כוחות צה"ל ניסו לפזר כ-30 פלסטינים שיידו אבנים והבעירו צמיגים במקום. לא דווח על נפגעים או על נזק.

כזכור, ביום ראשון אישרו חברי הממשלה פה אחד את פרויקט השיקום והעצמת אתרי המורשת. כל השרים בירכו על ההחלטה. מדובר בתכנית לשיקום כ-150 אתרי מורשת לאומית ברחבי הארץ.