שר החוץ הבריטי: "לא קיבלתי מידע חדש מליברמן"

דיוויד מיליבנד נועד עם מקבילו הישראלי, כשברקע הודעת הגינוי של האיחוד האירופי בעקבות החיסול בדובאי. מילידנד אמר לאחר הפגישה כי על בריטניה וישראל לשתף פעולה. בתוך כך, לונדון הודיעה: צוות החיסול עשה שימוש ב-8 דרכונים בריטיים"

(2:20 דק')

המשבר בין ישראל לאירופה סביב השימוש בדרכונים של מדינות האיחוד בחיסולו של מחמוד אל-מבחוח, המיוחס למוסד, ממשיך לייצר כותרות. שר החוץ אביגדור ליברמן, הנמצא בפגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל, התחמק היום (שני) מהשאלות של עמיתיו ואמר כי אין כל הוכחה לכך שהחיסול בוצע על ידי ישראל.

שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, שנועד הערב עם ליברמן סיפר כי לא קיבל מעמיתו הישראלי כל מידע חדש. "יש צורך בשיתוף פעולה בין בריטניה לישראל", הבהיר מיליבנד.

בתוך כך, ממשלת בריטניה הודיעה הערב כי צוות החיסול בדובאי השתמש בשמונה דרכונים בריטיים, ולא בשישה כפי שסברו תחילה. בכך מגיע מספר הדרכונים האירופיים שבהם נעשה שימוש בדובאי ל-15 – שמונה בריטיים, חמישה איריים, גרמני וצרפתי.

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, התייחס לנושא החיסול לאחר פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וגינה את הפעולה בחריפות. "שום דבר חיובי לא יוצא מפעולות כאלה", הדגיש סרקוזי. "צרפת לא מקבלת הוצאות להורג מסוג זה".

האיחוד גינה את השימוש בדרכונים, אך לא הזכיר את ישראל

מוקדם יותר היום, פרסמו שרי החוץ של האיחוד האירופי הודעת גינוי, שהתייחסה לשימוש שעשה צוות החיסול בדרכונים של מדינות האיחוד, אך לא לישראל. "האיחוד האירופי מגנה בחריפות את העובדה כי המעורבים בפעולה הזו השתמשו בדרכונים מזויפים של מדינות האיחוד ובכרטיסי אשראי שהושגו באמצעות גניבת זהויות של אזרחי האיחוד", נאמר בהודעה.

ליברמן התייחס לטענות בפגישתו עם שר החוץ של אירלנד, מייקל מרטין, ואמר כי אין שום הוכחות לכך שישראל אחראית לחיסול. "יש הרבה האשמות שווא כלפי ישראל בכל מיני נושאים ויש נטייה ערבית להאשים את ישראל בכל דבר", אמר ליברמן. "במזרח התיכון יש הרבה מאבקים פנימיים בתוך מדינות וגופים שאינם דמוקרטיים כמו ישראל".