מעטפות הנפץ: המשטרה פרסמה הנחיות לציבור

בעקבות מציאת שתי מעטפות הנפץ בסניף דואר במגדל העמק, במשטרה מבקשים מהציבור לשים לב לדברי דואר חשודים ולדווח עליהם. המשטרה מעריכה כי לא יימצאו מעטפות נפץ נוספות וכי סניפי הדואר ברחבי הארץ יפעלו מחר כרגיל. ההערכה: מדובר באירוע על רקע פלילי

(3:13 דקות)

המשטרה פרסמה הערב (שני) הודעה מיוחדת בעקבות מציאת שתי מעטפות הנפץ בסניף הדואר במגדל העמק. במערך החבלה של אגף המבצעים מבקשים מהציבור לשים לב לפרטים חשודים על דברי דואר ולדווח עליהם למשטרה. יחד עם זאת ההערכה היא כי לא מדובר באירוע על רקע לאומני, אלא על רקע פלילי.

האזרחים מתבקשים לא לפתוח דברי דואר אם שם השולח וכתובתו אינם מוכרים או שאינם מצויינים על המעטפה, ואם השם או הכתובת של מקבל דבר הדואר אינם נכונים או אינם מדויקים. כמו כן, יש להיזהר מדברי דואר עם מילים כגון "אישי", "לפתיחה על ידי הנמען בלבד", "בהול" וכדומה.

הציבור מתבקש לשים לב לאריזות גדולות או כבדות מדי ביחס לגודלן ולאריזות קשיחות. כמו כן, יש לשים לב לשינויים בעטיפה של דבר הדואר ולמעטפות עם מעטפות נוספות או אביזרים חשודים כגון חוטי חשמל, טרמוסטט ועוד.

"במידה שמתגלה חשד, יש לבודד את דבר הדואר, להתקשר למשטרה ובכל מקרה אין לפתוח את דבר הדואר", נאמר בהודעת המשטרה.

הערכת המשטרה: סניפי הדואר יעבדו מחר כרגיל

מעטפות הנפץ בסניף הדואר במגדל העמק התגלו בשעות הבוקר. למקום הוזעקו חבלים של המשטרה, שהחליטו לפנות את הסניף ולפנות את האזור. בעקבות האירוע, הורתה המשטרה לסגור את כל סניפי הדואר בארץ.

משעות הבוקר מקיימת המשטרה הערכות מצב והוחלט כי תתקיים בדיקה במטרה לברר את דרכי הטיפול בדברי דואר מרגע המיון ועד הגעתם לסניפים. להערכת המשטרה, לא קיימות מעטפות נפץ נוספות ברחבי הארץ וסניפי הדואר יפעלו כרגיל כבר מחר בבוקר.