גורמים מדיניים: ליברמן מנסה למנוע חידוש הערוץ הסורי

למרות שבסביבתו של נתניהו מעריכים כי הוא מצדד בתוכן דבריו של שר החוץ אומרים גורמים מדיניים כי דברי ליברמן לא תואמו עמם ומציינים כי המניע לדברים הוא כוונתו של שר החוץ לסכל את חידוש הערוץ הסורי במשא ומתן - אליו דוחקת מערכת הבטחון והעומד בראשה, השר אהוד ברק

(2:53 דק')

גורמים מדיניים אומרים הערב (חמישי) כי המניע לדבריו של שר החוץ ליברמן כלפי סוריה הוא כוונתו לסכל את חידוש הערוץ הסורי במשא ומתן, אליו דוחקת מערכת הבטחון והעומד בראשה, השר אהוד ברק.

בסביבתו של ראש הממשלה אמרו כי דברי ליברמן לא תואמו עמם ואולם בשיחות פרטיות הבהיר רה"מ כי דבריו של ליברמן מקובלים עליו ברמת התוכן. עוד אמר שר החוץ בתגובה כי הוא אינו צריך לבקש רשות מראש הממשלה כדי לעסוק בנושאים אלה. באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על נאומו של שר החוץ, ואמרו כי הממשלה "משחקת באש".

הפרשן המדיני של חדשות 10, צ'יקו מנשה מספר כי יש "ברדק ממשלתי בחסות נתניהו שלא מצליח לשלוט על השרים שלו וההתבטאויות שלהם". על פי דיווחו התבטאות ליברמן היא לא רק פנייה פוליטית לקהל הבוחרים שלו אלא התנגדותו למהלך של מערכת הביטחון".

"גם במערכת הביטחון הבינו שדברי הסורים הם קריאה לחידוש המו"מ"

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 10, צביקה יחזקאלי מוסיף לדברים כי הסורים מצידם, "לא ירדו לרמה של ליברמן, וזאת מפני שהם לא רוצים מלחמה ויודעים לקרוא את המפה הישראלית".

לדבריו, "הסורים הבינו נכון את דברי ברק ובעצם הדיבור על מלמה סוריה רוצה להעלות את נושא המלחמה לסדר היום - כיוון שאם לא ישבו עכשיו להסדר עם הסורים תהיה מלחמה, והסורים כאמור אינם מעוניינים בכך". יחזקאלי מציין כי גם אסד יודע שמלחמה עלולה להפיל אותו מהשלטון ולכן זו הדרך שלו להגיד - "אני רוצה לקדם את השלום".

הפרשן הצבאי, אלון בן דוד, מסביר כי בינתיים בתחום הצבאי לא קורה דבר בשטח. "אין העלאת כוננות או תגבור כוחות אבל כן יש עירנות מודיעינית. הצבא לא מזהה הכנות למלחמה לא בסוריה ולא בלבנון. קיימת הבנה גם במערכת הביטחון כי דברי הסורים הם קריאה לחידוש המו"מ ולא למלחמה".