נתניהו התייצב לצד רעייתו: "היא עוזרת לי להיות קשוב יותר"

במהלך ביקורו בגרמניה, התייחס ראש הממשלה לכתב התביעה נגד שרה נתניהו ולטענות נגדה. "היא לא מתערבת בענייני המדינה, זה אבסורד", הבהיר נתניהו במסיבת עיתונאים עם אנגלה מרקל. הקנצלרית: "נתמוך בסנקציות על איראן"

(3:14 דקות)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) לראשונה לתביעה שהוגשה בבית הדין לעבודה נגד רעייתו שרה על ידי עובדת לשעבר במשק הבית של המשפחה, ליליאן פרץ. נתניהו אף הכחיש את הטענות לפיהן רעייתו משפיעה עליו בעניינים הקשורים לניהול המדינה.

"כשאדם נכנס לחיים הציבוריים הוא צופה שהוא יהיה נתון להתקפות, אבל אני חושב שגם הוא יכול לצפות שיהיה גבול להתקפות. לא מכניסים את האישה ואת הילדים - את המשפחה - לקו האש. לפחות לא צריכים להכניס אותם לקו האש", אמר נתניהו.

"אני מבקש להבהיר דבר אחד: אשתי שרה לא מתערבת בענייני המדינה. זה פשוט אבסורד לקבוע את זה. אבל יש תחום אחד שבו היא כן משפיעה עליי, היא אומרת לי: 'תהיה יותר קשוב לזולת. תהיה קשוב לצרכים של הקשישים, של הילדים ושל ניצולי שואה'. בזה היא מאוד משפיעה עליי.

"אני יכול רק לקוות שיריביי, כולל אלה שתוקפים אותי מסיבות שונות ומשונות, יגלו את ההגינות המינימלית, ואני אומר להם: כוונו את האש אליי, עזבו את אשתי וילדיי".

לשכת ראש הממשלה הגיבה אמש באופן רשמי לתביעה ואמרה כי היא מונעת "מאינטרסים אישיים ופוליטיים, שמגייסים בציניות עובדים לשעבר המקווים לזכות בפרסום ובכסף על חשבונה של משפחת נתניהו". מהודעת הלשכה עולה, כי אחרי שסיימה את תפקידה פרץ חתמה על מסמך לפיו אין לה שום תביעות כלפי משפחת נתניהו.

בכתב התביעה טוענת פרץ כי רעיית ראש הממשלה התעללה בה ודורשת פיצוי של 300 אלף שקלים. "שרה נתניהו התעללה בי, שילמה לי משכורת נמוכה משכר המינימום, לא שילמה לי זכויות סוציאליות, הכריחה אותי לעבוד בשבתות למרות היותי שומרת שבת והכריחה אותי לקרוא לה 'גברת שרה נתניהו'. הקשר עם שרה לווה דרך קבע במסכת השפלות ובאווירה של עוינות בעבודה ומחוצה לה", נאמר בכתב התביעה.

מרקל: "נתמוך בסנקציות חדשות על איראן"

במהלך מסיבת העיתונאים של נתניהו ומרקל עלה גם הנושא האיראני, וקנצלרית גרמניה הבהירה כי ארצה תתמוך בהטלת סנקציות על טהרן, אם זו לא תשנה את יחסה לקהיהלייה הבין-לאומית בסוגיית תכנית הגרעין.

"גרמניה הבהירה שאם התגובה של איראן לא תשתנה, אנחנו נעבוד על חבילה מקיפה של סנקציות. כמובן שנעדיף שהסנקציות האלה יסוכמו עם מועצת הביטחון של האו"ם, אבל גרמניה תיקח חלק בסנקציות עם המדינות ששואפות לאותה המטרה", אמרה מרקל.

נתניהו הדגיש כי הגיע הזמן להטלת סנקציות חריפות על משטר האייתוללות. "אם לא נטיל סנקציות, סנקציות קשות, נגד הרודנות האיראנית הזו - מתי נטיל אותן? אם לא עכשיו, אמתי? התשובה היא עכשיו", הבהיר ראש הממשלה.