10 שוטרים עוכבו לחקירה בחשד שהתעללו בעצור פלסטיני

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים עיכבו לחקירה את השוטרים ממרחב ירקון, בחשד להתעללות בפלסטיני שנעצר לאחר שלכאורה גנב אופנוע וניסה לסחוט את בעליו • השוטרים נחקרים ובהמשך היום יוחלט אם להאריך את מעצרם

חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים של משרד המשפטים עיכבה היום (ראשון) לחקירה 10 שוטרים ממרחב ירקון של מחוז תל-אביב בחשד כי התעללו בפלסטיני שאותו עצרו. במשרד המשפטים אישרו את דבר המעצר וציינו כי השוטרים "מוסרים את גרסתם לחוקרים".

מדובר בחשד להתעללות בפלסטיני, תושב חברון בשנות ה-20 לחייו, שנחשד כי גנב אופנוע וניסה לסחוט את בעליו תמורת עשרות אלפי שקלים. מעצרו התאפשר לאחר שהשוטרים ארבו לו לאחר שהתחזו לבעליו של האופנוע. על-פי החשד, לאחר מעצרו הועבר הפלסטיני למחוז תל-אביב, ושם החלה להתגלגל הפרשה.

החקירה כוללת חשדות להתעללות פיזית ונפשית בעצור. החוקרים אספו עדויות וחקרו תלונות בנושא. בתום חקירתם, אם יימצאו די ראיות יעצרו השוטרים ויובאו להארכת מעצר.

בחודש אוקטובר גזר בית המשפט המחוזי בחיפה את עונשם של ארבעת השוטרים מנהריה, שהורשעו בהטמנת שני מטעני חבלה במכוניתו של העבריין מיכאל מור. על השוטרים נגזרה שנת מאסר בפועל ועוד שנת מאסר על תנאי.

בתגובה לגזר הדין אמרו במשטרה כי "משטרת ישראל קיבלה לידיה את גזר הדין והיא תבחן את משמעויותיו בטרם תתקבל החלטה בעניין. הדעת איננה סובלת מצב בו שוטרים ייקחו את החוק לידיהם. מנגד, מדובר בשוטרים, אנשי הארגון, אנשי שטח מקצועיים ונורמטיביים שפעלו בדבקות משימתית אל מול עבריינים חמושים ומסוכנים".

הקצין ושלושת השוטרים הורשעו בחודש יולי האחרון בפרשה שזכתה בשם "עבריינים במדים". אזרח נוסף ששמו נקשר בפרשה זוכה. בית המשפט דחה את טענות הארבעה כי פעלו ממניעים של הגנה עצמית, ומתח ביקורת נוקבת על התנהלות תחנת המשטרה בנהריה בפרשה.

רק לאחר הגשת כתב האישום נגד הארבעה הותרו לפרסום שמותיהם:רפ"ק יניב אשור, הבלשים רמי מוסא, אלדד חדד ויוסי לוי. מכתב האישום עלה כי הרקע למעשים הוא רימון רסס שהשליכו גורמים עבריינים על ביתו של אחד מהם, ובעקבותיו החליטו השוטרים להשתמש במטעני צינור כנקמה. בהמשך תואר בפירוט כיצד הם רכשו החומרים הרלבנטיים והרכיבו את המטענים.