הסלמה בדרום: רקטה התפוצצה בשטח פתוח מדרום לאשקלון

כוחות הביטחון פתחו בסריקות בנסיון לאתר רקטה שנפלה באזור אשקלון • במהלך היום נורו 10 פצצות מרגמה לעבר שטח ישראל - בכל המקרים לא היו נפגעים • ברק: ברור לכולם שהירי לא יעבור ללא תגובה

רקטה נפלה הערב (חמישי) בשטח פתוח מדרום לעיר אשקלון, לאחר שמוקדם יותר נורו 10 פצצות מרגמה לעבר ישראל. בכל המקרים לא היו נפגעים. בעקבות הירי במהלך היום הודיע משרד הביטחון כי מעבר כרם שלום לסחורות ייסגר עד להודעה חדשה בשל המצב הביטחוני באזור.

מוקדם יותר אף נורה טיל נגד טנקים לעבר סיור של חטיבת גולני, סמוך לנחל עוז שבמערב הנגב. לא היו נפגעים בקרב החיילים. הכוח השיב באש אל מקורות הירי.

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון, אהוד ברק לירי במהלך היום ואמר: "ברור לכולם שירי לא יעבור ללא תגובה". בדברים שנשר בכינוס מפלגתו ציין ברק כי מערכת "כיפת ברזל" שאמש דווח על השלמת הניסויים בה היא "מערכת הגנה שאמורה לתרום לביטחון אזרחי המדינה נגד איומי רקטות קצרות הטווח. הפיתוח וההצלחה נעשו באופן יוצא מהכלל. אנחנו רק בתחילת הדרך אבל זוהי התפתחות חשובה מאוד - הישג יוצא דופן".

"עם זאת, ההצטיידות עצמה תיקח זמן והכיסוי אינו מושלם ולא צריך להמריא לאשליות שהאיומים נגמרו", הוסיף השר.

גם קצין באגף המודיעין של צה"ל התייחס לירי ואמר ל"חדשות nana10": "אנו נערכים לתגובה לירי. אין ספק שהתגובה תכלול פגיעה בתשתיות טרור ואמצעי לחימה. המחבלים משחקים באש, ועלולים בלי להתכוון להצית את הדרום. אם תהיה פגיעה ואבדות בנפש באוכלוסייה אזרחית, עלולה תמונת המצב להשתנות".

"אל תשבו בחיבוק ידיים, בשעה שגורמי הטרור משתמשים בכם"

מוקדם יותר, הזהיר צה"ל את תושבי רצועת עזה, באמצעות כרוזים, מפני המשך ירי המרגמות אל
מערב הנגב. חמישה מטוסי סקייהוק של צה"ל הטילו במהלך היום 520 אלף כרוזים מעל שטח הרצועה שבהם נכתב: "אל תשבו בחיבוק ידיים, בשעה שגורמי הטרור משתמשים בכם - קבלו אחריות על עתידכם". בחיל האוויר אמרו כי בכרוזים מופיעות מפות של מקומות המצויים בקרבת הגבול עם ישראל כדי להרתיע פלסטינים מלהתקרב לגדר.

אמש כאמור הודיע משרד הביטחון כי הושלמו כל הניסויים שנערכו במהלך השנה האחרונה במערכת "כיפת ברזל". על פי הודעת המשרד נערכה באזור הדרום סדרה מקיפה של ניסויי יירוט, בהן התמודדה המערכת בפעם הראשונה מול מספר איומים במקביל, וכולם יורטו בהצלחה מלאה.

סדרת הניסויים שנערכה השבוע, כללה ניסוי מערכתי מלא של כלל מרכיבי "כיפת ברזל", ובמסגרתו שוגרו והושמדו במקביל מספר רב של איומים מסוגים שונים.