עריקאת: נתניהו עסוק ביחסי ציבור ומנסה לעשות שלום עם ארה"ב - לא איתנו

בשיחה עם "חדשות 10", האשים ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני את ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי הוא אחראי לכך שהמשא ומתן טרם חודש. הוא שב והדגיש כי כל עוד לא תהיה הקפאת בנייה בירושלים - הפלסטינים לא יחזרו למשא ומתן

(6:40 דקות)

בצל האופטימיות שנרשמת בישראל בנוגע לחידוש המגעים עם הפלסטינים, הביע הערב (שני) ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת ביקורת חריפה על כוונות הצד הישראלי בנושא.

בשיחה עם "חדשות 10" הוא האשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמר כי הוא עוסק ביחסי ציבור פנימיים בישראל. לדבריו, נתניהו מעוניין יותר בשלום עם וושינגטון, מאשר עם הפלסטינים. הוא שב והדגיש כי כל עוד לא תהיה הקפאת בנייה בירושלים, הפלסטינים לא יחזרו לשולחן המשא ומתן.

כאמור בישראל, נתניהו עצמו אמר בצורה מפורשת כי הוא צופה שהתהליך המדיני יחודש בשבועות הקרובים. הכתב המדיני של "חדשות 10", צ'יקו מנשה מסביר כי העוסקים בנושא טוענים כי השילוב בין ההסכמה של נתניהו לנוסחת הגישור של הילרי קלינטון שמכילה גם התייחסות לקווי 67' וגם הדרישות של נתניהו, בנוסף להקפאת הבנייה בהתנחלויות - דוחקים מאד את יו"ר הרשות, אבו מאזן לתוך המשא ומתן.

הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 10", צבי יחזקאלי מוסיף כי גורם בלשכתו של אבו מאזן אומר כי הגיע הזמן שיו"ר הרשות יירד מהעץ. "הוא צריך לחזור למשא ומתן בחסות מצרים וארה"ב".

הוא מסביר כי אבו מאזן רואה כבר את היום שאחרי. במכשול הראשון אומרים אנשיו, הוא שוב יחזור לגורמים הבינלאומיים - מועצת ביטחון והאו"ם. אבו מאזן מכין כבר אליבי למה המשא ומתן נכשל.