החשודים ברצח לאון קלנטרוב בן ה-7: "לא עשינו כלום"

מעצרם של האחים נאור ואדיר סודמי, החשודים ברצח הילד מבני עי"ש, הוארך בשבעה ימים. בעקבות מקרי הרצח של הילד וזה של התינוקת מירושלים, אמר מפכ"ל המשטרה כי "מקומם של האנשים החשודים בשני מעשי הרצח האכזריים והקשים במקום שיבטיח שלא יפגעו בילדים חפים מפשע"

(2:20 דק')

בית משפט השלום בקרית גת האריך בשבעה ימים את מעצרם של האחים התאומים, נאור ואדיר סודמי בני ה-23 החשודים כי רצחו את הילד ליאון קלנטרוב, בן 7, הלילה ביישוב בני-עי"ש שבדרום. בצאתם מבית המשפט הכחישו האחים את החשדות המיוחסים להם ואמרו: "לא עשינו כלום".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, התייחס היום לשני מעשי רצח שאירעו הלילה בירושלים ובבני עי"ש שבדרום. "מקומם של אנשים כמו החשודים בשני מעשי הרצח האכזריים והקשים במקום שיבטיח שלא יפגעו בילדים חפים מפשע", אמר.

לדבריו, "המאפיינים הראשוניים בשני מעשי הרצח, למרות שאין קשר ביניהם, מחזקים את הצורך לטיפול מערכתי הדוק וכולל של כל הגופים והרשויות כדי לזהות בזמן התפרצויות אלימות כלפי ילדים חסרי אונים". הוא הדגיש כי משטרת ישראל תפעל במהירות ובמקצועיות כדי לגבש ראיות כנגד החשודים והמעורבים.

בעבר הוגשו נגד האחים התאומים, הסובלים מפיגור שכלי, תלונות על התנהגות מינית אלימה ולכן במהלך החיפושים אמש הגיעו השוטרים לביתם של התאומים. הוריהם של השניים אמרו לשוטרים שהם ישנים והשוטרים עזבו את הדירה. רק באמצע הלילה נמצאה גופתו של הילד בדירת החשודים ביישוב, בתום חיפושים שנערכו בעקבותיו לאחר שהוכרז כנעדר.

תושבים ביישוב בו גרו החשודים טענו כי הם התנהגו בחודשים האחרונים באלימות מינית כלפי ילדים בשכונה. "המשטרה ידעה את זה ולא עשו כלום עם זה. אני לא יודע אם יש אלימות אני יודע שיש התעללות מינית בילדים. כולם יודעים את זה, כל השכונה יודעת את זה שיש להם עבר כזה. ניסינו לבדוק מה קורה, אבל אף אחד לא הגיב לנו, לא אמרו לנו שום דבר", סיפר אייל, אחד מתושבי היישוב.

"הוא מדבר לא לעניין וטוען שהוא המשיח"

מוקדם יותר הוארך בשבוע מעצרו של האב בן ה-23 החשוד ברצח בתו התינוקת, פרומה אנשין בת שמונה חודשים, בירושלים לאחר שהפסיכיאטר המחוזי שבדק אותו קבע כי הוא כשיר למעצר.

ב"הארץ" דווח כי פרקליטו, עו"ד יעקב קמינסקי, אמר כי מרשו אינו מודע למעשיו. "אני לא חושב שהוא מודע עכשיו למה שקרה. הוא מדבר לא לעניין וטוען שהוא המשיח". לטענת קמינסקי מדובר במחדל של הקהילה בה מתגוררים האיש ורעייתו מאחר שאתמול בשעות הצהריים הבחינו השכנים כי האיש מתנהג באופן משונה והפנו אותו לקבלת טיפול פסיכיאטרי אך לא דאגו שיתרחק מביתו.

התינוקת נמצאה הלילה בביתה במצב קשה כשעל צווארה סימני חנק. היא פונתה לבית החולים "ביקור חולים", שם מתה מפצעיה.

על פי החשד, התנהל ויכוח בין האב והאם, האישה עזבה את הבית, ושכנים ששמעו את הצעקות הזעיקו את המשטרה למקום..